Jizkaha Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Vertel, hoe gebruikt die collega de brandnetelgier precies? Onverdund eroverheen spuiten? En gier gemaakt met of zonder suiker? Quote Zelluf doen
Terra nullius Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Volgens mij zonder suiker. Hier staat het goed uitgelegd: http://www.tuinpraat.be/brandnetelgier-maken-en-gebruiken/ Quote
Jizkaha Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Thx, maar ik weet hoe je brandnetelgier maakt en gebruikt. Ik was eigenlijk specifiek benieuwd naar hoe die collega het gebruikt, gezien de goede resultaten.... Quote Zelluf doen
Terra nullius Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Ik denk dat hij het wat verdund en gewoon over de planten sproeit die aangetast zijn door de schimmel. Zal het nog wel eens vragen als ik hem zie. Quote
Bit Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Het is overigens geen schimmel. Met name de onderkanten sproeien is van belang; best een hele klus hoor. De kleine nog half opgevouwen bladeren zijn moeilijk overal te raken. Dik laten druipen is de enige optie. Je spuit heel wat weg. Liefst in de ochtend voor 11 uur. Ik gebruik overigens wél suiker, of ook soms wel een druppel dreft. Quote
Terra nullius Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Oeps, ik bedoel uiteraard de luizen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.