Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jorieke mijn zaaisel Franse tijm is erg goed gegaan. De tijmsoortjes die ik van jou zou krijgen zijn dan denk ik niet meer nodig..kan je ze aan een ander geven.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tot nu toe heb ik dit staan:

Appelvrouw: stevia, hertshoornweegbree, rozemarijn, 7-jaars spin., rucola?, 2x wilde asperge, Suikerwortel, stuk van de zuring breedblad, stukje rode zuring, zilverwitte alsem, ananassalie, prei

Thessa: Stevia, rozemarijn, ananassalie

Geedee: eucalyptus, egyptische ui

Kruidje: Roomse kamille, vaste maanzaad, rozemarijn

Eva:

- Bronzen venkel

- citroentijm

- Echte heemst

- Grote bevernel.

- Frans/Spaanse zuring

- Wolfsmelk

van bovenstaande een per stuk

-roomse kamille/ kruip kamille

- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen).

- vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaar

van bovenstaande een paar plantjes

Dennis29: 3x Wilde asperge, ananassalie, groene appel-, lavendel-, basilicum-, limoen-, citroen-, en aardbeimunt, 7-jaars spinazie, oesterblad, cola kruid, franse zuring, apios

Lisa: 7-jaars spinazie, rozemarijn, salie, citroentijm, vaste rucola, Ananas salie, kerrieplant

Helly: rabarber, stevia, colakruid, brandnetelgier, valeriaan, tijm

Margareth: egyptische ui, echte heemst

Heylane: Rabarber, chocolademunt, lavendelmunt, vaste maanzaad, kaneelbasilicum, rozemarijn, ananassalie, sint janskruid

Marieke: Witte asperge, colaplantje, Zilverwitte alsem, broedeitjes Bresse kip

Bonnie: ananassalie, gewone salie, Franse Dragon

Thea: Ananassalie

Jasmin: Ananassalie, absinth, Jute

Greetje11: 2 a 3 kippies, kefirkorrels, stevia, tijm

Geplaatst:

Hier is de tijm niet meer te vinden in de tuin. Tja zo'n verdroogt donker bruin gevalletje.

Volgens mij wordt het niet meer wat.

Denk dat ze bevroren is, dus als iemand nog 1 plantje over heeft heelllllllllllll graag.

Geplaatst:

Ik ben de frans/spaanse zuring uit de stenen van de kruidentuin aan het peuteren. De volwassen planten staan daar, aangezien ik even geen ruimte had in de moestuin vorig jaar. Ze hebben zich flink uitgezaaid, mocht nog iemand een plantje (of meer) willen? De wortels zijn enorm lang en stevig (houtig). Nu krijgen ze betere grond (in een potje), dus zullen ze al mooi groot zijn op de moestuindag.

Geplaatst:

Tot nu toe heb ik dit staan:

Appelvrouw: stevia, hertshoornweegbree, rozemarijn, 7-jaars spin., rucola?, 2x wilde asperge, Suikerwortel, stuk van de zuring breedblad, stukje rode zuring, zilverwitte alsem, ananassalie, prei

Thessa: Stevia, rozemarijn, ananassalie

Geedee: eucalyptus, egyptische ui

Kruidje: Roomse kamille, vaste maanzaad, rozemarijn

Eva:

- Bronzen venkel

- citroentijm

- Echte heemst

- Grote bevernel.

- Frans/Spaanse zuring

- Wolfsmelk

- Ananassalie

van bovenstaande een per stuk

-roomse kamille/ kruip kamille

- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen).

- vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaar

van bovenstaande een paar plantjes

Dennis29: 3x Wilde asperge, ananassalie, groene appel-, lavendel-, basilicum-, limoen-, citroen-, en aardbeimunt, 7-jaars spinazie, oesterblad, cola kruid, franse zuring, apios

Lisa: 7-jaars spinazie, rozemarijn, salie, citroentijm, vaste rucola, Ananas salie, kerrieplant

Helly: rabarber, stevia, colakruid, brandnetelgier, valeriaan, tijm

Margareth: egyptische ui, echte heemst

Heylane: Rabarber, chocolademunt, lavendelmunt, vaste maanzaad, kaneelbasilicum, rozemarijn, ananassalie, sint janskruid

Marieke: Witte asperge, colaplantje, Zilverwitte alsem, broedeitjes Bresse kip

Bonnie: ananassalie, gewone salie, Franse Dragon

Thea: Ananassalie

Jasmin: Ananassalie, absinth, Jute

Greetje11: 2 a 3 kippies, kefirkorrels, stevia, tijm

Geplaatst:

Wat fijn dat je via een andere boer wat kunt verkopen. Die boer kan er ook bij zetten (of je maakt zelf een bordje waar t op staat) dat de doosjes weer terug kunnen worden genomen. Of dat je van die grote vierkante eierkartons regelt (30 eieren per karton) en dat ze dan zelf een doosje meenemen als ze ze willen kopen. Dat doen de kinderboerderij en de kaaswinkel hier in Kampen ook. En als ze dat eenmaal weten komen ze wel met meer eierdozen aan.

Good things come in small packages

Geplaatst:

@Helly: Ja, dat hebben we ook op een a4-tje gezet. Maar goed, na een tijdje zijn de doosjes ook wel 'op'. En moeten ze vervangen. Op het a4-tje staat ook hoe de kippen hier rondlopen (met een foto), zodat je kunt zien dat ze het nogal goed hebben

@Eva: Nee, dank je het gaat om een machine, waar ze in komen. Waar mensen zichzelf kunnen helpen (ook aan aardappels e.d.) als die boer er even niet is. Dus dan moeten het kant en klare doosjes zijn. Voor in zijn winkel-uren zou het wel kunnen, maar dan had hij er ook nog wel wat liggen.

Geplaatst:

Eieren uit een machine?

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

En als je nou aan ons ook eieren verkoopt op de moestuindag, dan kun je ook wat verdienen. Ik heb wel oren naar echte boerderij-losloop-kippen-eieren

Geplaatst:

Owww... ok.. dacht ff dat de losse eieren dan in een machine gingen en dat ze er dan kwamen uitrollen.. of zoiets

• Nieuwe aanmaken...