Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 Ik heb geen idee of dat dezelfde soort is Thea, er zijn er vast wel meer die er ook zo uit zien, maar geen lekkere bladeren hebben? Of weet je zeker dat het die 'eetbare' soort is die ik zoek? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 ????????????? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 Is dat zeker weten de Hydrangea serrata var. Oamacha? (in het andere topic zeg je dat je het niet zeker weet) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Jorieke mijn zaaisel Franse tijm is erg goed gegaan. De tijmsoortjes die ik van jou zou krijgen zijn dan denk ik niet meer nodig..kan je ze aan een ander geven. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 Okido Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Dan heb ik daar wel belang bij. Die tijm van de supermarkt is gewoon niets waard Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 Mooi! Ik noteer het. De volwassen planten hebben de winter half-goed overleefd Er is heel wat dood gegaan, maar die 3 struikjes zijn alweer voor de helft groen en fris. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 Tot nu toe heb ik dit staan: Appelvrouw: stevia, hertshoornweegbree, rozemarijn, 7-jaars spin., rucola?, 2x wilde asperge, Suikerwortel, stuk van de zuring breedblad, stukje rode zuring, zilverwitte alsem, ananassalie, preiThessa: Stevia, rozemarijn, ananassalieGeedee: eucalyptus, egyptische uiKruidje: Roomse kamille, vaste maanzaad, rozemarijnEva: - Bronzen venkel- citroentijm- Echte heemst- Grote bevernel. - Frans/Spaanse zuring- Wolfsmelkvan bovenstaande een per stuk -roomse kamille/ kruip kamille- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen). - vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaarvan bovenstaande een paar plantjes Dennis29: 3x Wilde asperge, ananassalie, groene appel-, lavendel-, basilicum-, limoen-, citroen-, en aardbeimunt, 7-jaars spinazie, oesterblad, cola kruid, franse zuring, apiosLisa: 7-jaars spinazie, rozemarijn, salie, citroentijm, vaste rucola, Ananas salie, kerrieplantHelly: rabarber, stevia, colakruid, brandnetelgier, valeriaan, tijmMargareth: egyptische ui, echte heemstHeylane: Rabarber, chocolademunt, lavendelmunt, vaste maanzaad, kaneelbasilicum, rozemarijn, ananassalie, sint janskruidMarieke: Witte asperge, colaplantje, Zilverwitte alsem, broedeitjes Bresse kipBonnie: ananassalie, gewone salie, Franse DragonThea: AnanassalieJasmin: Ananassalie, absinth, JuteGreetje11: 2 a 3 kippies, kefirkorrels, stevia, tijm Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Hier is de tijm niet meer te vinden in de tuin. Tja zo'n verdroogt donker bruin gevalletje.Volgens mij wordt het niet meer wat. Denk dat ze bevroren is, dus als iemand nog 1 plantje over heeft heelllllllllllll graag.
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 Ja hoor Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Greetje ik heb nog een citroentijm zaailing die niet in de grond is gegaan..zal ik die voor jou bewaren? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2012 Auteur Geplaatst: 11 april 2012 Ik ben de frans/spaanse zuring uit de stenen van de kruidentuin aan het peuteren. De volwassen planten staan daar, aangezien ik even geen ruimte had in de moestuin vorig jaar. Ze hebben zich flink uitgezaaid, mocht nog iemand een plantje (of meer) willen? De wortels zijn enorm lang en stevig (houtig). Nu krijgen ze betere grond (in een potje), dus zullen ze al mooi groot zijn op de moestuindag. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 Waar smaakt dat naar? En hoe eet je dat? Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 12 april 2012 Auteur Geplaatst: 12 april 2012 Naar zuring Zurig/fris dus. Het is een mooi plantje, zal er eens een foto van maken. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 13 april 2012 Auteur Geplaatst: 13 april 2012 Tot nu toe heb ik dit staan: Appelvrouw: stevia, hertshoornweegbree, rozemarijn, 7-jaars spin., rucola?, 2x wilde asperge, Suikerwortel, stuk van de zuring breedblad, stukje rode zuring, zilverwitte alsem, ananassalie, preiThessa: Stevia, rozemarijn, ananassalieGeedee: eucalyptus, egyptische uiKruidje: Roomse kamille, vaste maanzaad, rozemarijnEva: - Bronzen venkel- citroentijm- Echte heemst- Grote bevernel. - Frans/Spaanse zuring- Wolfsmelk- Ananassalievan bovenstaande een per stuk -roomse kamille/ kruip kamille- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen). - vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaarvan bovenstaande een paar plantjes Dennis29: 3x Wilde asperge, ananassalie, groene appel-, lavendel-, basilicum-, limoen-, citroen-, en aardbeimunt, 7-jaars spinazie, oesterblad, cola kruid, franse zuring, apiosLisa: 7-jaars spinazie, rozemarijn, salie, citroentijm, vaste rucola, Ananas salie, kerrieplantHelly: rabarber, stevia, colakruid, brandnetelgier, valeriaan, tijmMargareth: egyptische ui, echte heemstHeylane: Rabarber, chocolademunt, lavendelmunt, vaste maanzaad, kaneelbasilicum, rozemarijn, ananassalie, sint janskruidMarieke: Witte asperge, colaplantje, Zilverwitte alsem, broedeitjes Bresse kipBonnie: ananassalie, gewone salie, Franse DragonThea: AnanassalieJasmin: Ananassalie, absinth, JuteGreetje11: 2 a 3 kippies, kefirkorrels, stevia, tijm Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 Greetje ik heb nog een citroentijm zaailing die niet in de grond is gegaan..zal ik die voor jou bewaren? Graag Jet,lees dit nu pas
Jorieke123 Geplaatst: 15 april 2012 Auteur Geplaatst: 15 april 2012 Oh, ik zoek trouwens nog lege eierdoosjes. Liefst die voor 6 eieren, mag ook voor 10 of 12. En flesjes citroensap komen ook erg goed van pas Die vliegen er doorheen met al dat jam/sap/siroop/bier/wijn maken. Net als suiker... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Komt voor elkaar Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 15 april 2012 Auteur Geplaatst: 15 april 2012 Tof, dank je alvast! We gaan binnenkort beginnen met de verkoop van onze eieren. Via de aardappelboer die we kennen (die heeft een klein winkeltje, wij mogen dat niet)Hopelijk levert iedere klant zijn doosje weer in, maar goed, dan nog hebben we er (hopelijk ) een boel nodig. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Wat fijn dat je via een andere boer wat kunt verkopen. Die boer kan er ook bij zetten (of je maakt zelf een bordje waar t op staat) dat de doosjes weer terug kunnen worden genomen. Of dat je van die grote vierkante eierkartons regelt (30 eieren per karton) en dat ze dan zelf een doosje meenemen als ze ze willen kopen. Dat doen de kinderboerderij en de kaaswinkel hier in Kampen ook. En als ze dat eenmaal weten komen ze wel met meer eierdozen aan. Good things come in small packages
Eva Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 ik heb nog wel een stel van die grote kartonnen (30 eieren?)heb je daar ook belang bij?
Jorieke123 Geplaatst: 16 april 2012 Auteur Geplaatst: 16 april 2012 @Helly: Ja, dat hebben we ook op een a4-tje gezet. Maar goed, na een tijdje zijn de doosjes ook wel 'op'. En moeten ze vervangen. Op het a4-tje staat ook hoe de kippen hier rondlopen (met een foto), zodat je kunt zien dat ze het nogal goed hebben @Eva: Nee, dank je het gaat om een machine, waar ze in komen. Waar mensen zichzelf kunnen helpen (ook aan aardappels e.d.) als die boer er even niet is. Dus dan moeten het kant en klare doosjes zijn. Voor in zijn winkel-uren zou het wel kunnen, maar dan had hij er ook nog wel wat liggen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Eieren uit een machine? Wat moet ik me daarbij voorstellen? En als je nou aan ons ook eieren verkoopt op de moestuindag, dan kun je ook wat verdienen. Ik heb wel oren naar echte boerderij-losloop-kippen-eieren Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 16 april 2012 Auteur Geplaatst: 16 april 2012 Geen punt hoor, kom maar een doosje vullen Ik weet ook nog niet hoe de machine er uit ziet. Hij heeft hem pas net, is hem nog aan het installeren. Het is een zoveelste-handsje, dus er moesten ook nog van allerlei stickers van af begreep ik Ik denk zo iets: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Owww... ok.. dacht ff dat de losse eieren dan in een machine gingen en dat ze er dan kwamen uitrollen.. of zoiets Good things come in small packages
Aanbevolen berichten