Jorieke123 Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Tot nu toe heb ik dit staan: Appelvrouw: tijm soorten, stevia, hertshoornweegbree, rozemarijn, 7-jaars spin., rucola?, 2x wilde asperge, Suikerwortel, stuk van de zuring breedblad, stukje rode zuring, zilverwitte alsem, ananassalieThessa: Stevia, rozemarijn, ananassalieGeedee: eucalyptus, egyptische uiKruidje: Roomse kamille, vaste maanzaad, rozemarijnEva: - Bronzen venkel- citroentijm- Echte heemst- Grote bevernel. - Frans/Spaanse zuringvan bovenstaande een per stuk -roomse kamille/ kruip kamille- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen). - vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaarvan bovenstaande een paar plantjes Dennis29: 3x Wilde asperge, ananassalieLisa: 7-jaars spinazie, rozemarijn, salie, citroentijm, vaste rucola, Ananas salie, kerrieplantHelly: rabarber, stevia, colakruid, brandnetelgier. Margareth: egyptische ui, echte heemstHeylane: Rabarber, chocolademunt, lavendelmunt, vaste maanzaad, kaneelbasilicum, rozemarijn, ananassalie, sint janskruidMarieke: Witte asperge, colaplantje, Zilverwitte alsemBonnie: ananassalie, gewone salie, Franse DragonThea: AnanassalieJasmin: Ananassalie, absinth Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Leuke titel!!!...ik lag hier in een deuk Ik mis je lijstje wat je mee terug neemt.... ....naar binnen....naar de wei....de veldjes...enz enz Maar eigenlijk boeit dat ook niet....er blijft waarschijnlijk gewoon van alles achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Aha, nou... ehm.. Van Kruidje zou ik witte aardbeien krijgen. Van Dennis bonte zevenblad, duindoorn van Thessa, en Marokkaanse munt van Eva. Verder heb ik niets meer genoteerd, ik zie het wel Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Scheelt dat Jorieke alles kwijt kan wat achter gelaten wordt Is er eigenlijk vorig jaar veel blijven staan? Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Qua plantjes is er weinig blijven staan. Er ligt nog wel een tafelkleed, een zilverkleurige schaal... ehm... Jos heeft heel wat (ongewortelde) laurierstekken achter gelaten, en Jim wou van zijn peterselie plantjes af Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Met deze opkomst verwacht ik eigenlijk wel wat meer achterblijvers. Heb je misschien ook nog potgrond nodig oid.? Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 We zullen zien Nee, potgrond heb ik eigenlijk niet (meer) nodig. Ik heb 3 zakken gekocht (bij de welkoop, aanbieding), en daar hoop ik er 2 van te bewaren tot volgende lente. Ik gebruik alleen potgrond om bepaalde dingen in te zaaien, voor de rest gebruik ik hele fijne compost die al een tijd ligt. (p9 potje vullen met compost, daar een laagje potgrond op, dan wat zaadjes, dan nog een heel dun laagje potgrond). Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ga je veel extra in potjes kweken/zetten? Ik heb misschien wel belang bij iets, maar dat moet ik bekijken voor ik naar de MTFD kom. Ik moet het ook nog kwijt kunnen Ik heb alleen weinig bijzonders aan te bieden Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Ik ga wel wat kruiden extra in potjes zetten, maar niet al teveel andere dingen. Dit is al een hele administratie op zich Mijn lijst staat in het 1e bericht in het 'ruilen op de moestuindag' topic. Ik ben verder niet echt meer op zoek naar planten. Suiker, zout, azijn, olie, kaars-stompjes (handig om de kachel mee aan te maken ) oude dekbedhoezen, kussenhoezen, noten, vis (om zelf te drogen, roken, wat dan ook ) ehm... alles komt van pas Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ik had je topic al gelezen. Zal er nog eens een blik op werpen.Wist niet dat je met kaarsvet de kachel aan ging maken. Dacht dat je zelf nieuwe kaarsen ervan ging maken. Voor de rest.... Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ik heb belang bij Stevia, colakruid (kan je die blaadjes zo eten of moet je die eerst verwerken?) en een muntsoort. En ik neem een lege colafles mee Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Okido! Je kunt de blaadjes van dat colakruid zo eten. Ik heb er nog niet echt een doel voor, maar hij ruikt wel lekker Ik zet het op de lijst! Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Je kachel aanmaken kan ook stukje hot in de lampen olie dopen en aansteken.Wij doen het met kranten en klein dunne reepjes hout. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Idd Thea, maar dan hebben we lampenolie nodig, dat groeit hier niet We gebruiken wel stengels van aardperen als aanmaakhoutjes. Maar dan nog, op sommige dagen (harde wind buiten bijv.) moet je er toch iets van kaarsvet/aanmaakblokje/olie bij doen. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Smaken die blaadjes dan ook zoet? Dat is dan wel wat voor mijn zoon en mijn vriendin. Zijn cola en suiker-gek. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Misschien wel lekker als je 1 cola blaadje, en een stevia blaadje in je mond stopt Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Idd Thea, maar dan hebben we lampenolie nodig, dat groeit hier niet We gebruiken wel stengels van aardperen als aanmaakhoutjes. Maar dan nog, op sommige dagen (harde wind buiten bijv.) moet je er toch iets van kaarsvet/aanmaakblokje/olie bij doen. Ik heb altijd een mandje binnen bij de kachel staan(heb altijd een kurkdroge voorraad voor bijv 3x aanmaken daarin), waar alle klein hout in gaat, speciaal voor aanmaak, ook resten plankjes(pallets) hak ik in de lengte door tot 3x3x30cm.Voor aanmaak gebruik ik 6 grote pagina's krant , die apart en luchtig verfrommeld worden, daarbovenop een stuk of 10 aanmaakplankjes en daarbovenop 2 of 3 zwaarder hout(balkjes, gekliefde boomstammetjes).Als ik zuinig doe met kranten, of aanmaakhout, gaat ie niet goed aan. Je hebt dan nooit iets anders nodig....in het begin de onderste-tocht sluis/luik/klep/schuif open tot ie goed loeit en dan alleen nog de boven ventilatie gaatjes open....als de stammen branden, doe ik die ook dicht Als ik ff snel wil zijn, gebruik ik wel eens een restje van een niet goed opgebrand theelichtje, maar dat is zelden.Ik weet ook niet wat dat kaarsvet doet in je schoorsteen, of je aanslag krijgt daarvan of zoiets...is vast wel te googlen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 We vegen de schoonsteen vaak, dus dat zal wel goed gaan. Over het algemeen maken we de kachel inderdaad aan met van allerlei resthoutjes en karton. Kranten hebben we niet, dus als iemand die ook nog heeft liggen? Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 (edited) *rent naar de oud papierbak om de kranten eruit te vissen* Komt goed! Edited April 4, 2012 by Guest Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Jorieke sta ik niet op jouw lijst voor een ananas/salie? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Hm, vreemd. Nu wel alleen de ananassalie? Of ook een 'normale' salie? Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Nee, normale salie is van de Aldi gekomen... Ik heb net mijn kast uitgemest..met puzzels..heb je geen belangstelling voor een legpuzzel van 3000 stukjes We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Hahaha nee, echt geen tijd voor Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Kranten hebben we niet, dus als iemand die ook nog heeft liggen? Hahaha nee, echt geen tijd voor Is dit forum zo erg? > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts