Menph Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Vraag me bij dit soort boomjes dikwijls af of het geen ´korsetten´ worden (Ja, geef het een naam) Je kent het fenomeen misschien wel van ´Kanzan´, die sierkers. Krachtige onderstam - versmalling - en daarboven een vertakte struik. Niet mooi als je het mij vraagt. En zo´n dwergboomje schaf je toch ook aan vanwege z´n sierwaarde. @ Persica Vind jij de vruchten van deze mutanten (dwergen) de moeite waard? Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 @ Persica Vind jij de vruchten van deze mutanten (dwergen) de moeite waard? Nee, al die dwergen zijn leuk voor hun sierwaarde, er zijn zoveel betere 'moderne' cultivars te krijgen die wel volwaardige vruchten geven, inclusief hun bloesem sierwaarde.Mijn ervaring met die dwergen is dat ze hele korte nodien hebben, vruchten blijven onder de maat, barsten snel, rotten heel snel , smaak is matig. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Jongens.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.