Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Wat een dappere dodo is het toch! (Hoewel dat opgetrokken pootje ook enorm geestig was eigenlijk hoor )

Ik ga trouwens binnen nu en 5 min een gelijksoortig vitaminerijk plaatje plaatsen. Zo fijn!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Gòh dat groeit hard! In ruim 3 weken...

De mooie tekening is bijna verdwenen, alleen dat witte buikje is nog over

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Het blijft een aparte

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur

Begin februari zijn Hansi (de beer van vrienden van ons) en Brownie flink bezig geweest, maar 3 weken later werd ze helaas weer 'berig'. Toen heeft onze George nog maar weer eens een (nou ja... meerdere..) poging gedaan, en volgende week zal blijken of ze wel/niet drachtig is.

We hebben George voor de zekerheid maar bij een andere zeug gezet, waar hij zeker weten bij kan. Zodat we iig over 4 maanden weer nieuwe biggen hebben

Volgende week verwachten we biggen van onze Cookie, het is alweer maanden geleden dat er biggetjes werden geboren hier bij ons. Dik 4 maand...

Geplaatst:

altijd spannend he of het weer gelukt is.

Vanaf welke leeftijd kan je een kune laten dekken? Zwoerdje is nu bijna 1 jaar alweer eens kijken of wij ons al kunnen voorbereiden op een lover.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zou een Kune vanaf 1,5 jaar laten dekken. Grotere rassen kunnen een stuk eerder want die zijn op jongere leeftijd al grotendeels uitgegroeid (na die 1,5 jaar wordt een Kune nog wel groter/breder, maar de grootste groei hebben ze dan wel gehad).

Geplaatst:
  • Auteur

Nou George en Choco staan nu biggen te maken in de ijskoude wind:

Photo017852761521282282.jpg

Choco is een dochter van Brownie, en gelukkig voor George is ze nog lang niet zo groot als haar moeder. Dit was dus een makkie voor hem

Gisteren en de dag daarvoor was ze nog niet van hem gediend en ze wou graag terug naar haar broertjes en zusje die een paar velden verderop staan. Dit geluid maakte ze:

Geplaatst:

Ahhh. Die geluidjes! En dan die stoere George ernaast. Geruststellend knorknor zeggend.

Gelukkig is het vandaag dan toch raak. En mag George haar wel troosten

Dat er maar mooie biggies van mogen komen weer

Geplaatst:
  • Auteur

Er worden biggen geboren! Hun moeder heeft er amper een nest voor gemaakt, terwijl ze daar wel het hok voor heeft (zonder bodem, dus normaal graven ze een gat en slepen er hooi en onkruidstengels enz. in). Maar dat geeft niet, ook zonder nest kan je biggen krijgen Ik ga straks nog een keer stilletjes kijken, verder doet ze alles zelf hoor. We storen haar niet maar willen toch altijd even getuige zijn van een geboorte, het blijft een tof iets

IMG381333341521826361.JPG

Geplaatst:

Wat een kleine knappe frommeltjes! En die oortjes! Gefeliciteerd hoor

Alleen maar fijne berichten vandaag lijkt het.

Benieuwd hoeveel het er in totaal zijn strakjes. Hup Cookie!

Geplaatst:
  • Auteur

Net wezen kijken, gisteravond om half 8 ook maar daarna niet meer. En 1 big zat gisteravond in de hoek van het hok, een beetje bij te komen. Ik wou hem nog naar zijn moeder duwen maar dat hoort ie gewoon zelf te doen en om ma niet te storen heb ik het niet gedaan. Vanmorgen zat ie er nog steeds! Niet goed dus, maar hij leefde wel. Toen ik hem op wou pakken maakte ie een boel herrie (met slappe longetjes, dat wel) en heb ik hem weer neergezet. Maar toen Cookie weer kwam kijken en wou gaan liggen maakte die big de hele tijd geluid alsof hij echt niet goed was. En Cookie werd er wat zenuwachtig van en ging steeds kijken maar stond dan weer op anderen enz. Niet handig, dus we hebben hem weggehaald. Nu ligt ie onder een lamp omdat ik hoop dat wat warmte hem wat energie geeft en dan zet ik hem terug voor melk. En als hij niet beter wordt van de lamp dan zullen we hem dood moeten maken. Hij is duidelijk niet normaal, zijn 11 a 12 (ik kon slecht tellen met zoveel gewriemel) broertjes en zusjes konden wel de juiste weg vinden naar warmte en melk. Dus er zal iets anders mis zijn met hem dan.

Niet de allerbeste foto maar hun moeder kwam alweer aanrennen en op zich let ze niet echt op mij maar toch moet je oppassen

Weer bijna allemaal dezelfde kleur, ondanks dat hun vader flinke zwarte vlekken heeft. Ik zag al wel dat hij wat lelletjes (piri's) heeft doorgegeven.

IMG381464591521876208.JPG

Geplaatst:

Gefeliciteerd, mooie toom weer

Prachtig, zoals die diertjes meteen al een mooi glimmend vachtje hebben...

Succes met het zielepootje.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja klopt, ze zijn meteen 'schoon', hun moeder doet daar niets aan. Het zielepootje was dus ook nog vies, met wat opgedroogd vlies enz. aan zijn oortjes en kop. Normaal wrijven ze dat er af door de hele tijd over elkaar heen te tuimelen tijdens het zoeken naar tepels Dan lopen ze ook hun navelstreng er af, en ook die zit nog aan het zielepootje.

Geplaatst:

Ja ze zijn mooi hoor! Paar kleine zwarte vlekjes en wat variaties in koperkleur. Prachtig! Geestig van de piri’s ook. Toch nog Kune

Hoop dat sneue varkentje nog bijtrekt, maar ‘t klinkt niet best he.

Lief dat Cookie zo beschermend is. Daar doet onze Dikster niet aan.

Hoewel dat ook weer zijn voordelen heeft, als het gaat om bigje-knuffelen.

Veel big-plezier vandaag. Nu is het echt lente!

Geplaatst:
  • Auteur

Nou morgen of overmorgen mag ik er wel bij hoor, tenzij ik de biggen optil natuurlijk. Maar ik kan er dan wel bij zitten en ze aaien enz. Zodat ze ook goed wennen aan mij.

Dan nog geef ik haar gewoon een bak voer iets verderop, zodat ik even rustig kan aaien. Want ze is wel gigantisch en drukt je zo aan de kant zonder dat ze het nou vervelend bedoelt

Geplaatst:

Oh lekker! Knuffelse vanaf morgen / overmorgen dan.

Geplaatst:

geweldig mooi. En hoe is het kneusje vanmorgen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Joep heeft hem (het is eigenlijk een 'haar' maar dat terzijde...) daarnet bij de rest gezet. Het biggetje was echt op zoek naar drinken, en was een stuk levendiger dan vanmorgen. Ook mopperde hij alleen maar over het optillen, het klonk niet meer alsof ie ergens last van had. Wat vanmorgen wel zo was. Hopelijk drinkt ie nu flink wat melk en biest? Geen idee eigenlijk hoelang ze biest geven

Geplaatst:

He wat onverwachts leuk nieuws!

Zo'n warmte lamp is toch wel heul handig he.

Nou hopen dat ze helemaal bijtrekt

Geplaatst:
  • Auteur

Ja een beetje warmte doet vaak wonderen. Ze loopt nu een paar uurtjes bij de rest en het lijkt goed te gaan. Net lag iedereen te drinken en dan hoor ik haar nog wel mopperen als iedereen over haar heen tuimelt. Ze had een speen ergens onderop denk ik. En daarna viel iedereen al drinkend in slaap, dus ik hoop dat ze haar buikje vol had

Geplaatst:

Super koetsjikoetsji gehalte, hier die je het toch voor. Prachtig die rode bollekes.

En wat fijn dat kneusje zich goed houdt.

Ik wil oooohk biggiesss.

Al geniet ik dagelijks mijn ienimini biggie Coco die maar niet lijkt te groeien maar wel super dapper en sociaal is.

Geniet van je kroost.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic