Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

jessica vs veuvedourc archief

Featured Replies

Geplaatst:
De tuinslang vandaag gebruikt...

Je plantjes hebben net 20 mm op hun kop gehad. Om nu meteen weer de tuinslang te hanteren vind ik wel erg verspillend.... Maar wellicht moet dat met zo'n MM.

Leslie, ik zou het op prijs stellen als je wat 'vriendelijker' zou reageren.

In berichtjes hier, in Pb's. Niet iedereen heeft dezelfde opvattingen als jij maar vind jouw reacties naar o.a. Miranda toe steeds minder leuk worden.

Neem aan dat jij zaailingen en nog niet gekiemde zaden ook van water voorziet? Het is ook niet aan jou om te oordelen of dat wel of geen verspilling is.

Jessica

Geplaatst:

Beste Jessica,

ik zou het op prijs stellen wanneer je dit soort 'persoonlijke' berichtjes via een pb-tje zou sturen. Niet vanwege mij, ik trek dit soort kritiek wel, maar meer vanwege het forum. Dit forum is er niet om persoonlijke kwesties uit te praten. Uitsluitend omdat ik niet altijd de wijste wil zijn, reageer ik dus nu ook maar gewoon publiekelijk op jouw bericht - en niet via een pb.

Ik weet als geen ander dat er veel mensen zijn die er andere opvattingen op na houden wat tuinieren betreft dan ik. Zelfs als ik niet de zelfkennis zou bezitten om dat te weten, dan wordt ik daar wel veelvuldig op gewezen op dit forum: of via publieke berichten of via pb's. Dat betekent echter allemaal niet dat ik op dit forum mijn manier van tuinieren niet mag vertellen, etaleren of zelfs propageren. Ik ben daarin net zo vrij als Rantje, of Menph, of Jeanne of Dennislp of wie dan ook. Volgens mij zijn het de moderators die bepalen wanneer iemand over de schreef gaat. En ik zal heel eerlijk zijn, ik heb best al wat moderator-berichten in mijn postvak gehad hoor. Maar ik geloof niet dat een mening van mij over het 'verspillen' van water de toets der kritiek niet kan doorstaan. Maar we zullen zien. Misschien krijg je wel gelijk en zijn mijn berichten (en het jouwe waarschijnlijk ook) morgen verwijderd.

En voor de duidelijkheid. Ik voorzie mijn nog niet gekiemde zaden niet tot nauwelijks van water. Ik tuinier namelijk - zoals door jou terecht wordt opgemerkt - op een andere manier. Ik ga ervan uit dat zaden zelf weten of het tijd is om te kiemen. Mijn zaailingen voorzie ik wel van water, daar heb je gelijk in. Maar uitsluitend als het weken aaneen droog is. Ik voorzie ze niet van water als ze net een paar dagen achtereen een bui op hun kop hebben gehad. En natuurlijk weet ik niet hoe het weer in Nederland is of in de tuin van Rantje, maar ik weet wel wat Rantje zelf meldt over de neerslag in haar tuin. En dus vind ik het raar (en verspillend) dat ze een of twee dagen na 20 mm alweer de tuinslang ter hand neemt. Of haar moeder ter hand laat nemen. Het is zeker niet aan mij om te oordelen of dat wel of geen verspilling is. Maar wat ik zeg is ook geen oordeel, het is mijn mening dat het verspilling is. En zo heb ik het ook opgeschreven. En het is wel aan mij om die mening te geven. Hoe jij of Rantje mijn mening verder classificeren is jullie eigen zaak.

Persoonlijk vind ik het niet aan jou om over mijn mening te berichten. Als je dochter van 14 oud en wijs genoeg is om hier te posten dan vind ik dat ze ook oud en wijs genoeg moet zijn om opmerkingen en kritiek op haar berichten te kunnen verdragen. Meedoen met de volwassenen betekent - in mijn wereld - niet dat je ontzien wordt. Maar als zij daar niet tegen kan dan zou ze dat zelf moeten melden. Ik vraag me ook af of Rantje het je in dank afneemt dat je dit bericht hebt geschreven.

Goed, tot zover.

Geplaatst:
  • Auteur
Beste Jessica,

- in mijn wereld -

Ik weet niet wat jij eet hoor, maar heb je niet toevallig paddenstoelen of een kruid staan waarvan je gaat hallucineren of iets dergelijks?

Wel verbazingswekkend om te lezen dat een 14 jarige een stuk volwassener blijkt te zijn

En wat je jij er persoonlijk van vindt maakt mij niets uit, d'r plantjes staan er geweldig bij, ze heeft plezier, doet een hoop kennis op, probeert behulpzaam te zijn naar anderen. Het voegt in ieder geval íets toe!

Dat is blijkbaar niet voor een ieder weggelegd.

Jessica

Geplaatst:

Volgens mij regent het hier haat ofzo

De groenten!

Geplaatst:

O ....dat is maar een voorbijtrekkende bui

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.