Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kan ik nu (nog) een knoflook teentje in de mm planten?

Aanbevolen berichten

Het beste resultaat krijg je als je ze rond oktober plant.

Uiteindelijk krijg je, als het goed is, mooie grote bollen.

Maar je kan ze nu ook nog heel goed planten, tussen de 5 en 10 cm diep, 9 in een vak. Let erop dat het puntje naar boven staat

De bollen worden minder groot maar niet minder lekker

Vraag me wel af, omdat ze minder groot worden of je niet net als met uien er 16 kan planten per vakje.

Ook het loof is erg lekker, dus tussendoor kan je daar ook iets van oogsten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het blad afgestorven is net als bij uien.

Zelf maak ik wel de keuze of ik ga voor de bol en oogst geen blad, of ik oogstblad en laat dan bol gewoon in de grond

zodat elk jaar steeds terugkomt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt collega's!!!! voor de info.

Heb zojuist Snijknoflook gekocht ( Ciboulette a LÁil).....Lijkt me ook lekker.

Even opgezocht:

Bieslook Chinese, snij knoflook - Allium tuberosum

Chinese Bieslook (Allium tuberosum) is een gewas dat jaren achtereen kan blijven staan.Oorsprong ligt vermoedelijk in Siberie en Oost-Azië. In Nederland hebben we bieslook leren kennen via Italië. Het groeit goed op alle grondsoorten. Er zijn meer bekende allium soorten, zoals de grove bieslook, fijne bieslook en natuurlijk de ui (allium cepa) en prei (allium porrum).

Chinese Bieslook heeft een fijne, delicate knoflook smaak.Bieslookstengels zijn lang, smal en grasachtig. Als ze niet worden afgeknipt krijgen ze in het tweede jaar prachtige violet-blauwe bloemen. Daarom worden ze ook vaak als borderplanten toegepast. Knip de stengels in kleine stukjes en verwerk ze in salades en vinaigrettes. Strooi ze overgekookte aardappelen of meng ze met aardappelpuree. Voor gebruik in warme gerechten mag bieslook nooit worden meegekookt. Voeg de bieslook vlak voor hetserveren toe om de smaak te behouden. Bieslook bevat zeer veel vitamine C en kan uitstekend worden ingevroren. Naast smaakmaker is bieslook ook geschikt als medicinaal kruid. Bieslook werkt, zoals alle planten van de uienfamilie, vochtafdrijvend. Bieslook bevordert het verteringsproces en wekt de eetlust op. Het drijft ook slijmen af, stilt de hoest en versterkt het lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...