Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zou ik nu ook een knoflook teentje zo in de MM kunnen planten? Lijkt me idd erg leuk en lekker om het groen in salades e.d. te planten. Hoor graag van jullie als ervaren "Moestuiners".

Posted

Het beste resultaat krijg je als je ze rond oktober plant.

Uiteindelijk krijg je, als het goed is, mooie grote bollen.

Maar je kan ze nu ook nog heel goed planten, tussen de 5 en 10 cm diep, 9 in een vak. Let erop dat het puntje naar boven staat

De bollen worden minder groot maar niet minder lekker

Vraag me wel af, omdat ze minder groot worden of je niet net als met uien er 16 kan planten per vakje.

Ook het loof is erg lekker, dus tussendoor kan je daar ook iets van oogsten!

Posted

Als het blad afgestorven is net als bij uien.

Zelf maak ik wel de keuze of ik ga voor de bol en oogst geen blad, of ik oogstblad en laat dan bol gewoon in de grond

zodat elk jaar steeds terugkomt.

Players only love you when they're playing.

Posted

Ja ik denk wel dat met elke soort kan, het komt steeds voller terug, nog net niet zo vol als bieslook

maar wel vol.

Players only love you when they're playing.

Posted

Ik draag HansM voor voor de tip van de week!

Ik heb bij de lidl een paar bollen goedkope knoflook gekocht en ga die er morgen inzetten.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Posted

Bedankt collega's!!!! voor de info.

Heb zojuist Snijknoflook gekocht ( Ciboulette a LÁil).....Lijkt me ook lekker.

Even opgezocht:

Bieslook Chinese, snij knoflook - Allium tuberosum

Chinese Bieslook (Allium tuberosum) is een gewas dat jaren achtereen kan blijven staan.Oorsprong ligt vermoedelijk in Siberie en Oost-Azië. In Nederland hebben we bieslook leren kennen via Italië. Het groeit goed op alle grondsoorten. Er zijn meer bekende allium soorten, zoals de grove bieslook, fijne bieslook en natuurlijk de ui (allium cepa) en prei (allium porrum).

Chinese Bieslook heeft een fijne, delicate knoflook smaak.Bieslookstengels zijn lang, smal en grasachtig. Als ze niet worden afgeknipt krijgen ze in het tweede jaar prachtige violet-blauwe bloemen. Daarom worden ze ook vaak als borderplanten toegepast. Knip de stengels in kleine stukjes en verwerk ze in salades en vinaigrettes. Strooi ze overgekookte aardappelen of meng ze met aardappelpuree. Voor gebruik in warme gerechten mag bieslook nooit worden meegekookt. Voeg de bieslook vlak voor hetserveren toe om de smaak te behouden. Bieslook bevat zeer veel vitamine C en kan uitstekend worden ingevroren. Naast smaakmaker is bieslook ook geschikt als medicinaal kruid. Bieslook werkt, zoals alle planten van de uienfamilie, vochtafdrijvend. Bieslook bevordert het verteringsproces en wekt de eetlust op. Het drijft ook slijmen af, stilt de hoest en versterkt het lichaam.