Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo allemaal


Zonnebloem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb dit forum net ontdekt en wil me graag voorstellen.

Ik ben vorig jaar begonnen met een klein "tuinprojectje", een bak gekocht voor zoonlief waar de radijsjes, zonnebloemen, pompoenen, siermais etc konden groeien. Dat liep door het prachtige aprilweer toen erg uit de hand (sowieso hebben we geen ruimte voor 12 pompoenplanten...), en was nog een enorme klus om alles te verpotten enzo. Wel vonden we het leuk om de zien hoe alles groeide en bloeide, en ik dacht: siermais, waarom eigenlijk geen lekkere eetbare maïs....?

Dit voorjaar hebben we het iets anders aangepakt. Ik heb een stukje tuin van 1,80 x 1,80 m gereedgemaakt als moestuin. We houden het op bescheiden schaal, ook ivm de tijd die erin gaat zitten, en hebben gekozen voor wat makkelijke gewassen. Begin maart binnen vanalles gezaaid in een zaaibak.

Wat hebben we nu:

 

4 sperziebonenplanten

9 suikermaisplanten

9 doperwtplanten

6 tomatenplantjes

4 courgetteplanten

2 pompoenplanten

worteltjes

slaplantjes

kruiden (basilicum, rozemarijn, tijn, oregano, koriander, peterselie, bieslook)

 

Het is nog even wachten op een goed moment om de plantjes naar buiten te doen en als het iets droger wordt, ga ik ook nog wat buiten zaaien voor een gespreide oogst.

 

Verder hebben we een pruimenboom in de tuin en een wilde bramenstruik, waar we heerlijk van eten en ook al een paar keer jam van hebben gemaakt.

 

Ik ben benieuwd hoe het gaat met mijn 1e seizoen moestuin, maar ik heb er veel zin in en ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

 

Groetjes, Zonnebloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft ook wat te maken met de grond....op welke grond zit je? Klei is inderdaad vaak nu nog wat te nat volgens mij.

Ik zit op zandgrond en zaai in principe begin/half maart buiten al wortels en dat gaat prima...

 

Mijn sla staat in flexibele wasmanden van Action, en dat gaat heel goed (wel zorgen voor afwatering natuurlijk).

 

http://farm6.staticflickr.com/5464/6950959626_ea1d9b5b42_z.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...