jelle102 Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 hoi! Mijn tomatenplanten zien er wat zielig uit zitten nu 1 week in de volle grond, onderste bladeren zijn gelig en bruine vlekjes. Bovenste bladeren hangen slap. Toen ze er in gingen was de grond erg nat. Heb vandaag water bij gegeven omdat ik denk dat ze toch droog staan. Komt het nog goed met deze plantjes? 1 Quote
Flup Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 Heb je de planten afgehard? Is het nog te koud 's nachts? Normaal gesproken plant je tomaten pas na IJsheiligen uit (half mei). Zelf zou ik in ieder geval het stro weghalen, dat trekt ongedierte aan, die ook graag aan je tomatenplanten knagen. Quote
jelle102 Geplaatst: 12 mei 2024 Auteur Geplaatst: 12 mei 2024 Snachts is het nu rond 12 graden. Heb ze gekweekt in de serre waar het snachts zon 10 graden werd. Temperaturen zagen er goed uit vandaar dat ik ze al uitgeplant heb. Stro is zodat de grond niet te snel uitdroogt. Maar dit zou je dus niet doen? Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 Nee voorlopig niet. De tomaten moeten gestimuleerd worden om diep te wortelen en als je ze nat houdt en ook nog onder stro worden het pap plantjes met wortels net onder de grond. Stro eraf en pas water geven als de grond droog is. Daar kan je dus nu voorlopig wel even mee wachten. Het stro zorgt ook voor meer kou snachts omdat de aarde zijn warmte niet afgeeft aan de planten. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.