Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als het boompjes bloeit moet ie ook vrucht kunnen dragen. Het is het meest waarschijnlijk dat de bestuiver voor dit ras niet aanwezig (meer) is.

Om te kijken of de appel de moeite is om te bewaren, kan je het beste volgend jaar van iemand die een appelboom heeft die op ongeveer de zelfde tijd bloeit als jouw appel, een bloeiende tak afsnijden en die in een fles met water onder jouw boompje verder laten bloeien. Dan wordt ie wel bestoven!

Tenzij je de pech hebt een tak te krijgen van een soort die geen goed stuifmeel maakt, zoals de Goudrenet. De Golden Delicious is wel een goede bestuiver, de Groninger Kroon ook, de Jonathan ook, en nog veel meer. Ook een appel sierboompje kan jouw eetappel bestuiven! Belangrijk is dat de bloei van beide soorten elkaar minstens gedeeltelijk overlapt.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Nu geeft het boompje dus weer volop vruchten, meer dan ooit. Ik begin eigenlijk nu iets meer in de richting te denken dat hij de laatste jaren veel gegroeid is en daardoor geen vruchten gehad heeft.. Maar misschien toch handiger om de soort te weten te komen zodat ik iets meer info kan terug vinden.. Of in ieder geval een beetje waar dit appeltje in de buurt kan komen.

Ik weet niet of er aan de hand van deze foto al iets te zeggen is? Volgens mij groeien ze niet zo snel.. Kan kloppen, als ik het goed zeg waren het ook altijd vrij kleine appeltjes.

dsc0754920851340789414.JPG

Eerder in dit topic staan foto's van de bloei.

Zal van het hele seizoen foto's maken uiteindelijk.. hopelijk is er dan iemand die een klein gokje durf te wagen

Het witte stokje is 1,3cm breed ongeveer.

dsc0753591651340789604.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...