Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Moestuin van aardbeijim

Featured Replies

Geplaatst:
Tja, het zijn lastige dingen die pepers. Maar als alles goed gaat kun je er een hartstikke mooie oogst van halen.

Want de Madame Jeanette is geen milde peper!

Nee, is toch gewoon een klein paprikaatje...???

(grapje)

Weet je wat ook zo'n lekker klein paprikaatje is, de Trinidad Scorpion Butch T. Heerlijk om zo op te eten!

Geplaatst:

Zaad bewaren Dennis, ik vindt dat soort aanraders van andere moestuinier mensen het leukst.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Helaas heb ik daar nog geen zaden van, zijn echt nog nergens te koop.

De Trinidad Scorpion Butch T is sinds maart 2011 de heetste peper op aarde.

Er is zo'n schaal ervoor om het uit te rekenen. Maar een cayenne heeft daar iets van 30.000 op en de Trinidad Scorpion Butch T heeft daar iets van 1.400.000 op. Een Madame Jeanette iets van 100 a 200 duizend op....

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag 3 gele peer tomaatjes gegeten.En nog bijna geen last van phytophtra

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:
Zitten er al bloemen of vruchten in Mevrouw Jeanette?? Hier noppes, nada...

De eerste vlucht knoppen ging naar de knoppen, nu tweede ronde, hopelijk deze keer raak!!

Heeft wat geduurd, maar eindelijk zijn er bloemen veranderd in vrucht... kleine, nog groene, pepers zijn in wording...

En bij jullie??

Geplaatst:
  • Auteur

Ja toch al een tijdje een vruchtje hoor.Moet er eens een foto van maken.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Nou Jim, kom maar door met die foto... dit is een foto van de mijne... en ik moet zeggen dat het er op lijkt dat het een Ajuma is, ipv Mme Jeanette... maakt me niet zoveel uit, maar wel een beetje raar als het anders op het zakje staat... maar OK... we zeuren niet... alles is héét...

dscn7507x.jpg

Voorlopig nog niet geel en rijp, en ik hoop dat ze nog een pietsie groter worden. Aan een andere plant hangt een iets grotere... maar die heeft er maar 2 totaal.... en deze plant heeft er totaal een stuk of 8....

Geplaatst:

Hoe kom je aan de zaadjes?? supermarkt Mdm's zijn 99 van de 100 keer Aji Umba's. Zelfs veel zaadhandelaars halen ze door de war.

Geplaatst:

Ehem.. van de t-kabouter... durf het bijna niet te zeggen. Op het plaatje stond wel een originele Mme Jeanette. Maar zoals ik al zei.. maakt me niet héél veel uit. Ikzelf weet prima het verschil, maar ach...

Ik heb er vanmiddag 1 afgeknipt, in de hoop dat het rijpingsproces wat sneller gaat, en dat de plant nogmaals in bloei schiet.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Gekruist of habanero red(wordt vaak verkocht als 'rode' Mdme terwijl alleen gele bestaan)

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zal toch maar eens foto maken.Ik vind ze zelfs vrij klein.Zijn er echt helemaal geen rooie?In de aziatische supermarkt werder gele en rode mde jeanette verkocht.

Geplaatst:

Nee, dan zijn dat dus Aji Umba's of Habanero's. Echte mde Jeanette's worden maar zelden verkocht.

Geplaatst:
  • Auteur

Ze leken er wel heel veel op hoor.Zijn ze wel ongeveer even sterk kwa smaak en pittigheid?

Geplaatst:

Ja, alleen is de Jeanette wat fruitiger en wat gedeukter.

Geplaatst:
  • Auteur

Ging ik zaterdag na mijn tuin onkruid wieden.Keek ik na de suikermaïs een hele dikke kolf wat wel leek opengesprongen.Was er allemaal witte dingen op elkaar weet niet wat het was.Weten jullie het zo al?Moet foto maken.

Geplaatst:

Een innovatieve manier om paddenstoelen te kweken??

Lijkt wel zwam of zoiets....

Geplaatst:
  • Auteur

ja inderdaad zoiets.Maar nog veel groter.Wat is dat en hoe komt dat?

Geplaatst:
  • Auteur

Builenbrand?

Geplaatst:

Van wikipedia (waar de foto ook vandaan komt):

Builenbrand (Ustilago maydis) kan tijdens een warme zomer optreden. Hierbij worden in plaats van korrels builen, vruchtlichamen van de schimmel, in de kolf gevormd.

Warme zomer...

Geplaatst:
  • Auteur

Het is hier toch de laatste tijd wel redelijk droog en toch wel lekker warm.

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben er maar eens aan begonnen.En hier is die dan.

255_d94de6572fa1552cbdd61d306fc600bf.jpg

Ik heb een pijl tussen bladgewassen en pompoenen omdat ik niet weet wat ik waar zou zetten.Wat raden jullie aan?Is het voor de rest wel goed?

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Hee Jim, maak je nog eens wat foto's van de tuin? Dit gedeelte gaat binnenkort 'op slot' en dan kan je niets meer toevoegen. Misschien leuk om volgend jaar terug te kunnen kijken hoe het er nu uit ziet! (en wij zien ook nog wat )

Geplaatst:

Ik zie nu dat builenbrand, maar die dingen zijn eetbaar. Zijn een soort van paddenstoelen.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.