Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moestuin van aardbeijim


aardbeijim

Aanbevolen berichten

Ja ik denk dat je inderdaad die heuvels elk voorjaar opnieuw moet maken, een nadeel aan de heuvels vindt ik dat ik dan niet kan mulchen

maar mischien blijft fijne compost erop liggen dat moet ik maar even proberen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die vindt ik ook wel storend, volgens mij kun je gemakkelijk met de hand het ergste lange wegtrekken en als je dan weer

verse koeien/paardemest regeld en eroplegd dik langs de hele rand dan verstikt het gras vanzelf en is het weg plus eind van jaar ligt daar dan mooi oude paarde/koeienmest

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag al de eerste 2 aardbeitjes gegeten.Nu ga het snel.Maar er heeft jammer genoeg een dier mee gesnoept(niet mijn hond).

 

Ik zie zelfs al een bloem in een van mijn zomerbloembollen.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aja weer een kind met een bus gif in zijn handen, wat dacht je Jim ik wordt moe van onkruid met de hand uit me tuintjre halen.

Weet je wel dat roundup heel schadelijk is voor kikkers en andere amfibieen ?

Lekker die troep terwijl je aardbei oogst net begint, nuja ik verbaas me er wel over elk onbenullig dingetje over moestuinieren vraag je

waarom vroeg je dit x niet of roundup een goed idee was ?

 

@ edith nog even een simpele uitleg voor je gezocht over roundup, mischien steek je daar nog wat vanop.

http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-item.65.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=119110

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik t goed lees komt t vanzelf in t grondwater terecht, en als je dus water uit een sloot haalt of met een pomp uit de grond pompt heb je al een probleem. En man wat is dat een slecht spul! Milieuvriendelijk pffff... Het artikel zegt verder al genoeg.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ìk heb het niet zelf gedaan maar mijn vader.En het voor tussen de planten maar het stuk waar nog geen moestuin is.Is nogal moeilijk om dat hele grasland met de hand te doen als er graszodes liggen.Want ik vind het ook stom om te spuiten maar gaat gewoon op andere manieren te traag of ik heb al last van mijne rug.En hier in onze buurt leeft zo goed als geen kikker of amfibie.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja er zijn andere manieren je had er bv mest of zwart plastic op kunnen leggen dan had het gras ook doodgegaan,

en wie weet hoe het komt dat er geen kikkers of amfibieen daar leven mischien wel dat er mensen roundup gebruiken.

 

Mischien heeft je vader geen idee wat roundup precies doet, en kun je hem die link laten lezen,

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...