Babbelx Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Hoihoi, Ik was zo blij dat ik eindelijk een aardig bedje kiemplantjes van wortels had gekregen. Ik ging eens dichtbij kijken en er zaten allemaal kleine hapjes in mijn kiemblaadjes! Ze zijn nog echt piepjong.Wat kan het zijn en hoe moet ik nu verder gaan? Hebben mijn wortelplantjes nog een kans of word het omspitten en opnieuw zaaien? Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Hoogstwaarschijnlijk slakken.Zijn er ook slijmsporen te vinden ? Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Babbelx Posted May 14, 2012 Author Share Posted May 14, 2012 Nee nergens, maar wij hebben ook bijna geen slakken in de tuin (grint en schors over de bodem gestrooit, veel egels). En het zijn zulke kleine hapjes, slakken vreten veel meer aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Dan kan je eens onder het plantje wat aarde wegschrapen. Mogelijk dat je er emelten of engerlingen vind. Korte dikke grijze wormpjes.Maar die knagen normaal aan de steel net onder de grond, dus dit zal het wel niet zijn. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts