Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

zevenblad


ilse

Aanbevolen berichten

Ronddom en in mijn moestuin heb ik last van zevenblad.

Zojuist ben ik nog ermee bezig om het eruit te halen. Grond omspitsen en zoveel mogelijk wortels eruit halen. Maar man pff wat een werk. Vrolijk word je er echt niet van.

Dus ging even op inet rondsnuffelen hoe je het nog meer zou kunnen aanpakkken en kwam het volgende tegen wat ik eigenlijk best grappig vind:

http://www.woodcraftsurvival.nl/survivalskills/voedsel/Eetbare_planten_vruchten_van_West_Europa/eetbare_planten.htm

 

Eten ga ik denk ik niet maar vind het wel leuk om zo ook wat meer erover te leren.

En hoe pakken jullie zevenblad aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn al véél topics over geschreven! Wat mij t best is bijgebleven: "if you can't beat it, eat it!"

 

Het is trouwens erg smakelijk vind ik zelf! In de recepten hoek kun je veel info vinden! Het lekkerst zijn de nieuwe, malse bladeren!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pluk ze, geef het aan de konijnen. Vind het echt walgelijk ruiken dus eten zal ik het zelf nooit. Deels graaf ik het uit (zoveel mogelijk), en deels maai ik het af (uitputting is ook funest dus regelmatig maaien, mocht het in je gazon zitten). Allerbeste is afgraven en nieuw zand storten. Maar dat is dan weer in een bestaande tuin niet zo makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook al 3 jaar zevenblad aan het opruimen (en eten we het eens in de twee weken). Steeds als er weer een klein blaadje bovenkwam met wortel en al uit graven. Inmiddels is het uit het grootste deel van de tuin verdwenen, heb alleen achter een veldje laten staan om van te kunnen eten. Wij vinden het allebei erg lekker, geroerbakt met een geftuit uitje en wat knoflook door de pasta of stamppot. De blaadjes zijn het lekkerst als ze nog glimmend vers zijn, zogauw ze doffer worden zijn ze wat taaier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie reacties!

WAt ik nu doe is zoveel mogelijk uit me moestuintje halen en me best doen het worteltje mee te nemen.

Wat er langs me moestuin groei pluk ik nu nog maar, puur uit luiheid.

Heb het voorgesteld aan mijn man om het te eten maar vond hij maar een raar idee, dus denk niet dat dat het zal worden.

MAar begreep al wel van Ton Vreeken (eigenaar van Vreeken's zaden die toevallig een kennis van me is) dat het verder geen kwaad kan voor je moestuin. Alleen dat als het droog weer is je moestuin extra water moet geven aangezien de wortels van de zevenblad flink zuigen zeg maar.

Dus vanavond ga ik nog even me tuintje water geven. En gelijk maar de slakkenkorrels strooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...