Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn salieplantjes vertonen regelmatig een soort vlekjes. Sommige worden wat gelig, andere zien eruit zoals op bijgaande foto. 

Die gebruik ik meestal niet, alleen de mooie blaadjes. Maar dan kan ik best veel blaadjes weggooien, dat is zonde. 

Hebben jullie een idee waar deze vlekjes door ontstaan? Of heb ik gewoon te lang gewacht met afknippen en worden ze vanzelf minder mooi daardoor (en zijn ze prima eetbaar)? Ze staan in de volle (klei)grond, maar ook een salie die ik in een pot een stuk verderop heb staan vertoont zulke vlekjes. 

Alvast veel dank voor tips!

(Ik las ergens in een ander topic dat salie kalk nodig heeft, dat zal ik in ieder geval binnenkort toevoegen aan de grond.)

IMG_8988.JPEG

Geplaatst:

Voor de smaak maakt het ook niet veel uit en je hebt in het ergste geval wat extra eiwitten van de beestjes, het zijn wat @rorror zegt het gevolg van zuigschade. Voor de plant zelf  is dit extra stress en kan indien heel veel te erg nefast zijn, maar normaal is dit alleen visueel iets.

• Like 4
Geplaatst:

Ik heb het in alle mediterrane kruiden ondanks dat ze in kalkrijke zandgrond tegen een zuidgerichte schutting staan. Dit zijn volgens de boekjes de ideale omstandigheden. Ik denk dat maar zo, deze onbespoten maar aangetaste blaadjes zijn nog altijd beter dan wat je in de supermarkt kan kopen... 

Oja, kalk strooien op kleigrond is echt niet nodig en gaat dit ook niet tegen. 😉

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...