Geplaatst: 23 juni23 Jun ze zijn nog bezig maar ik heb een volautomatische nieuwe broedmachine speciaal ook voor kwartels.super zielig het rooster is te groot ze vallen er met pootje door, het rooster stond half onder water waardoor er al 8 kuikentjes onderkoeld en dood zijn..Komen ze met al hun kracht uit een eitje verzuipen ze. Zo zielig.Ben al een klacht aan het sturen. Speciaal voor kwartels staat er😢Maar tot nu toe heb ik er 16 vrolijk rondhuppelen.Ze zijn nog bezig. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 23 juni23 Jun Koreaanse drug egg recept van wortel in de maak. Ruikt heerlijk! https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 23 juni23 Jun Auteur Wat een stom design van die incubator!! Ik heb bij de openingen van de ventilator deze afgeplakt met tape om horren te hetstellen omdat ik die gaten wat risicovol vond. Misschien kun je dat voor de volgende keer op de roosters plakken? Maar hoezo stond het rooster half onder water, die begrijp ik niet?
Geplaatst: 10 juli10 Jul Auteur @Nasuada hoe gaat het met jou kuikens?Mijn jongsten zijn nu officieel volwassen. 6 weken oud vandaag en het eerste eitje!De 5 dames zitten nu in hun kooi in het grote hok om te wennen en gaan morgen bij de groep. De 8 heren werden vervelend met de dames dichtbij, maar zijn nu weer wat relaxter nu de dames weg zijn. De eerste gaan dit weekend op wintersport.De 7 lastigere qua kleuren die in een ander buitenhok zitten kunnen we ook bijna nu onderscheiden qua gedrag, zeker 3 heren en 3 dames en 1 nog niet zeker.
Geplaatst: 10 juli10 Jul 53 minuten geleden, Wortel zei:het eerste eitje!Het lijkt wel van goud 😃. Ongelooflijk dat ze zo jong al eitjes leggen trouwens.
Geplaatst: 10 juli10 Jul Op 23-6-2025 om 07:23, Nasuada zei:het rooster stond half onder waterWat naar zeg. Hoe ziet dat rooster eruit? Ik heb er geen voorstelling van, maar ik zou elk 1 diertje die het niet redt missen, wat een fiasco die fa! Aanklagen zou ik ze. Het gaat om dieren, geen meubelstukken.
Geplaatst: 10 juli10 Jul Ik kwam in mijn Marrakesh kookboek nog een recept tegen van ingelegde kwarteleitjes…Omdat ik er weer een flink aantal had beide recepten gemaakt…😋Ingelegde kwarteleitjes;🌱3 min gekookte, afgekoelde , gepelde kwarteleitjes 24 stuks🌱1 dl droge witte wijn🌱2,5 dl witte wijn azijn🌱koud water🌱kleine rode ui gepeld en in dunne plakjes🌱1/2 tlp komijnzaadjes🌱kaneel stokje🌱3 verse laurierblaadjes in reepjes gesneden🌱8 kruidnagels🌱1/2 tlp zwarte peper korrels🌱1/2 tlp korianderzaadjes🌱zeezoutDoen; 🌱Alle ingrediënten in een pan op middelhoog vuur aan de kook brengen en 5 min zachtjes laten doorkoken.🌱 Voeg de eitjes toe en kook 2 min mee🌱Haal de pan van het vuur en laat alles afkoelen.Doe de eitjes samen met de inleg specerijen en het vocht in een brand schone weckpot.Vul bij met koud water tot alles onder het vocht staat.In de koelkast bewaren tot gebruik.Op deze manier is het 2 weken houdbaar.Lekker in salade’s of op de borrelplank met olijven.Ik inmiddels geproefd en vind ze heerlijk 😋Ik maakte de helft van het hierboven beschreven .🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 20 uren geleden20 u Auteur Hier weer een lekkere quiche en een voorraad ei-salade gemaakt. Blijft een feestje hoor!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.