ElkeV80 Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari We twijfelen heel hard over het plaatsen van een serre in onze tuin. Allereerst is er de kostprijs die toch vlot naar 2000 euro gaat als je een degelijke en grote kas wil zetten. Langs de andere kant hebben we meer hete, droge zomers dan natte (al kan je je dat nu even niet meer voorstellen) dus kan je ook veel doen zonder een serre te plaatsen. Toch blijft het heel hard kriebelen, zeker toen ik deze tunnelserre tegenkwam: https://www.aveve.be/nl/tuin/serres-kweekmateriaal/serres/p040004844-aveve-tunnelserre-wit?item_length=24025&item_width=23554. Heeft iemand hier ervaring met deze serre? De witte folie zou langer meegaan dan de groene en beter geschikt zijn voor het telen van groenten. Quote
driepinter Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Ik heb geen ervaringen mee, maar ik was ook van plan zoiets te kopen. Ik zie bij ons op de volkstuin wel meerdere van dit soort kasjes (merk weet ik niet), maar die zijn redelijk aan gort gewaaid door windstoten en dergelijke. Mijn insteek zou zijn : gezien de lage prijs zou ik hem gewoon kopen , verwacht alleen niet dat ie jaren en jaren meegaat, zeker niet als je op een open vlakte zit. Als het enigszins kan , haal dan het folie eraf in de winter om de levensduur te verlengen, en probeer hier en daar nog wat te improviseren om het kasje te verstevigen. En dan denk ik dat je er veel plezier aan gaat beleven. En voor op de langere termijn zou je misschien kunnen overwegen om zelf een serre kunnen te maken in plaats van een kant-en klare te kopen. Op marktplaats vind je regelmatig leuke aanbiedinkjes zoals gratis hout. En als je je eigen manuren niet rekent kun je de kostens minstens halveren,. of ramen tegen een heel zacht prijsje. En op dit forum zag ik laatst ook een heel erg leuke kas waar iemand vanaf wilde. Maar het hangt allemaal af van of je handig bent, of je tuin groot genoeg is, of je liever een strak ogende kant-en klaar kas hebt ipv een zelfgemaakt allegaartje