Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Mari, Bedankt! Dat zou een verrassing zijn. Heb hem idd vorig jaar op die plek gezaaid maar niets kwam op. Ben thuis een digitalis aan het voorkweken, alleen die is nog heel ienie-mienie.

Geplaatst:
kruid-en-fiets-00517451397937968.jpgkruid-en-fiets-00664711397937977.jpgIk heb een kruid in mijn moestuin staan en ik en mijn familie weten niet welk kruid het is, het is lekker in een omelet.Het heeft een houtachtige stengel.
Geplaatst:

Volgens mij is het wijnruit. Ik heb het ook in de kruidentuin staan maar het is nu te donker om te vergelijken. Google maar op wijnruit.

Geplaatst:

Dat lijkt er wel op ja

ik ben benieuwd...

de hele (nieuwe)tuin zit vol met dit soort verrassingen, overal komen bollengewassen de grond uit piepen.

Geplaatst:
Volgens mij is het wijnruit. Ik heb het ook in de kruidentuin staan maar het is nu te donker om te vergelijken. Google maar op wijnruit.

Het is inderdaad wijnruit, bedankt!!!

Geplaatst:
image85641398001513.jpgKan iemand me vertellen wat voor een soort munt dit is? Althans het ziet eruit als munt, maar ruikt meer 'eau de cologne' achtig. Na wat gegoogle zou eau de colognemunt wollig moeten zijn, maar is het niet.
Geplaatst:

Het ziet er uit als chocolademunt. smaakt niet naar chocolade maar wel een hele sterke muntsmaak. lekker voor in de thee!

Geplaatst:

In mijn eigen tuin heb ik chocolademunt, dat ziet er toch nog anders uit. Het bijzondere aan deze munt is toch de verfrissende geur. Zelf heb ik ook citrus en sinaasappelmunt ondertussen, maar dat ruikt ook weer anders.

Geplaatst:

Is echt moeilijk te zeggen zo. Chocolademunt is bij mij wat anders. Maar deze behoort wel tot die groep. Ik zou zo gokken op Mentha piperita, maar is ook echt een gok. Eau de Colognemunt behoort ook tot deze groep. Gembermunt ( ook deze groep ) is wat fris-groener. Mentha Spicata is ook deze groep, is groter ronder blad. Lastig hoor.

In de bloei zie je de echte grotere verschillen.

Geplaatst:
Persicaria ? Tegenwoordig heet dat geloof ik anders. Ben ik even gaan googlen. Deze bv ? : Polygonum affine 'Darjeeling Red' .

Ik vind deze heel moeilijk. Eenmaal denkend aan die plantenfamilie, kan ik niet zo gauw wat anders bedenken. Maar ik twijfel sterk. Kan ook héél wat anders zijn.

Weet niet of je dit nog leest Bit, maar ik ben er achter!

IMG_20140419_122748.jpg

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

hahaha. Jawel hoor. Ik lees vrijwel álles

Niet zo gek dat ik die niet goed heb. Die ken ik niet. Altijd ontweken, nog nooit in een tuin gezet. Wat een spuuglelijke plant ( mijn bescheiden mening hoor ... haha < niks ten nadele van wie dan ook )

Geplaatst:

Piroska. Jouw plantje wat ik in september van je kreeg ter identificatie. Nu bij mij op de tuin.

Zeker geen munt. Wat wél ? Een Nepeta - soortje denk ik , waar we het toen ook al over hadden. Nog niet zeker. Kan ook Agastache zijn ofzo. Ik weet het nog steeds niet ( ruikt niet naar Agastache, maar dat zegt ook niet alles. )

Wie weet het wél ?

DSCN567571461398086308.JPG

edit : Nu ik de foto zo zie ( ja, belachelijk, hij staat bij mij op de tuin ) denk ik opeens aan een wild soortje Campanula. Trachileum of punctata ofzo. hmmm...

Geplaatst:
hahaha. Jawel hoor. Ik lees vrijwel álles

Niet zo gek dat ik die niet goed heb. Die ken ik niet. Altijd ontweken, nog nooit in een tuin gezet. Wat een spuuglelijke plant ( mijn bescheiden mening hoor ... haha < niks ten nadele van wie dan ook )

Haha ik vind hem erg retro maar omdat hij zo zijn best heeft gedaan krijgt hij een jaartje het voordeel van de twijfel en heb ik hem ondertussen geplant. Tussen rode bloemen valt het vast mee

On topic: geen idee wat jouw plantje voor iets is alhoewel hij me wel bekend voorkomt

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...