Mari Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 lijkt mij een Digitalis (vingerhoedskruid) boerinneke
Boerinnetje40 Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 Hoi Mari, Bedankt! Dat zou een verrassing zijn. Heb hem idd vorig jaar op die plek gezaaid maar niets kwam op. Ben thuis een digitalis aan het voorkweken, alleen die is nog heel ienie-mienie.
thea Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 Ja ,kan je voelen. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Boerinnetje40 Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 Hoi Thea, Ja die prikt... ...maar omdat de bladeren er anders uitzien, dacht ik mss is het een ander soort.
thea Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 (aangepast) Ja , div soorten. 19 april 2014 aangepast door Gast http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Stan Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 @Loes, het heeft wat weg van (bos)annemoon. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
stijnlah Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 Ik heb een kruid in mijn moestuin staan en ik en mijn familie weten niet welk kruid het is, het is lekker in een omelet.Het heeft een houtachtige stengel.
Maarten Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 Volgens mij is het wijnruit. Ik heb het ook in de kruidentuin staan maar het is nu te donker om te vergelijken. Google maar op wijnruit.
loes Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 Dat lijkt er wel op ja ik ben benieuwd...de hele (nieuwe)tuin zit vol met dit soort verrassingen, overal komen bollengewassen de grond uit piepen.
stijnlah Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 Volgens mij is het wijnruit. Ik heb het ook in de kruidentuin staan maar het is nu te donker om te vergelijken. Google maar op wijnruit.Het is inderdaad wijnruit, bedankt!!!
EdithK Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Kan iemand me vertellen wat voor een soort munt dit is? Althans het ziet eruit als munt, maar ruikt meer 'eau de cologne' achtig. Na wat gegoogle zou eau de colognemunt wollig moeten zijn, maar is het niet.
thea Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Een wollige munt ziet er heel anders uit zilver/groen blad en heel zacht dons. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
nanda Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Het ziet er uit als chocolademunt. smaakt niet naar chocolade maar wel een hele sterke muntsmaak. lekker voor in de thee!
EdithK Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 In mijn eigen tuin heb ik chocolademunt, dat ziet er toch nog anders uit. Het bijzondere aan deze munt is toch de verfrissende geur. Zelf heb ik ook citrus en sinaasappelmunt ondertussen, maar dat ruikt ook weer anders.
Bit Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Is echt moeilijk te zeggen zo. Chocolademunt is bij mij wat anders. Maar deze behoort wel tot die groep. Ik zou zo gokken op Mentha piperita, maar is ook echt een gok. Eau de Colognemunt behoort ook tot deze groep. Gembermunt ( ook deze groep ) is wat fris-groener. Mentha Spicata is ook deze groep, is groter ronder blad. Lastig hoor.In de bloei zie je de echte grotere verschillen.
Gert-Jan Wesenbeek Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Hopelijk kan iemand mij helpen aan de naam van deze plant. Helaas is hij dit jaar verdwenen maar wil ik hem graag terug hebben.
Almond Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Persicaria ? Tegenwoordig heet dat geloof ik anders. Ben ik even gaan googlen. Deze bv ? : Polygonum affine 'Darjeeling Red' . Ik vind deze heel moeilijk. Eenmaal denkend aan die plantenfamilie, kan ik niet zo gauw wat anders bedenken. Maar ik twijfel sterk. Kan ook héél wat anders zijn. Weet niet of je dit nog leest Bit, maar ik ben er achter! "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Bit Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 hahaha. Jawel hoor. Ik lees vrijwel álles Niet zo gek dat ik die niet goed heb. Die ken ik niet. Altijd ontweken, nog nooit in een tuin gezet. Wat een spuuglelijke plant ( mijn bescheiden mening hoor ... haha < niks ten nadele van wie dan ook )
Bit Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Piroska. Jouw plantje wat ik in september van je kreeg ter identificatie. Nu bij mij op de tuin.Zeker geen munt. Wat wél ? Een Nepeta - soortje denk ik , waar we het toen ook al over hadden. Nog niet zeker. Kan ook Agastache zijn ofzo. Ik weet het nog steeds niet ( ruikt niet naar Agastache, maar dat zegt ook niet alles. ) Wie weet het wél ? edit : Nu ik de foto zo zie ( ja, belachelijk, hij staat bij mij op de tuin ) denk ik opeens aan een wild soortje Campanula. Trachileum of punctata ofzo. hmmm...
Piroska Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Parbleu! Dit plantje heb ik nog nooit gezien! Het plantje waar wij het over hadden en waar ik een stek van heb meegegeven ziet er bij mij HEEL anders uit, ik ga NU een foto maken, bizar! http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Almond Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 hahaha. Jawel hoor. Ik lees vrijwel álles Niet zo gek dat ik die niet goed heb. Die ken ik niet. Altijd ontweken, nog nooit in een tuin gezet. Wat een spuuglelijke plant ( mijn bescheiden mening hoor ... haha < niks ten nadele van wie dan ook ) Haha ik vind hem erg retro maar omdat hij zo zijn best heeft gedaan krijgt hij een jaartje het voordeel van de twijfel en heb ik hem ondertussen geplant. Tussen rode bloemen valt het vast mee On topic: geen idee wat jouw plantje voor iets is alhoewel hij me wel bekend voorkomt "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Aanbevolen berichten