driepinter Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Ik heb een verhoogd bed gemaakt in de kas, is ca 3,5 meter lang en 1 meter breed. Straks wil ik daar 2 rijen tomaten planten, en ik wil dan langs beide rijen een druppelslang. Nu heb ik een zgn parelslang van Parkway gekocht van 15 meter bij de lidl, en die kan ik inkorten. Alleen, ik zag op de webshop nergens losse hulpstukken (eindstand,t-stukjes etc) . Kan ik ook andere merken gebruiken ( bijv gardena) of past zoiets dan niet lekker? Quote
eduro Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Een ander merk is prima Wel even de maat controleren bijvoorbeeld in 16mm https://www.tuinberegening.nl/druppelslang-afdichtstop-dop-16-mm Quote
Lia56 Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Geen enkel probleem, kan als je de juiste maat hebt Quote
driepinter Geplaatst: 16 februari Auteur Geplaatst: 16 februari Als ik kijk op de link van eduro is daar precies te vinden wat ik zoek.. Alleen, er staat bij mij dat de slang 13 mm is en geen 16m. Heeft dit soms te maken met de binnen/buiten diameter ? Maw zou dit passen ? Quote
driepinter Geplaatst: 25 februari Auteur Geplaatst: 25 februari Ik ben me nog steeds aan het orienteren hoe ik het ga doen allemaal. Als ik bij Gardena kijk hebben ze het erover dat je een zogenaamd basisapparaat moet gebruiken om de waterdruk in de slang te verlagen. Is zoiets ook aan te raden bij een ander merk ? Met zo'n parelslang zou ik er dan 2 slangen (of misschien we 3) per bed moeten aanleggen en dan heb ik er ook nog allerlei hulpstukken bij nodig, en misschien ook 2 verschillende drukverlagers ? Overigens vind ik dat Gardena spul wel mooi, dan zou ik met 1 slang klaar zijn die ik dan in een U-vorm aanleg om beide bedden in de kas te bewateren, wel met de nodige dunnere slangetjes die naar de planten gaan uiteraard. En je hebt van die starter kits waar zo'n beetje alles al inzit. Niet het goedkoopst , wel zo makkelijk en ik mag hopen een betere kwaliteit ? Quote
eduro Geplaatst: 25 februari Geplaatst: 25 februari waarom niet die slangaansluitingen van parkside gebruiken op de zweetslang? https://www.lidl.be/p/nl-BE/aansluitset-bewatering-parkside/p100372031 2 slangkoppelingen 1 met stop die je op het eind zet. €1,99 per set Quote
driepinter Geplaatst: 25 februari Auteur Geplaatst: 25 februari Zoiets heb ik al om een slang op de kraan te zetten, alleen bij gebruik van de zweetslang zou ik dan minimaal 4 slangen over de 2 bedden in de kas willen laten lopen. Mijn kraan zit zo'n 6 meter buiten de kas, liefst gaat er ook maar 1 slang vanaf de kraan in mijn kasje omdat ik een en ander wil ingraven in de grond zodat ik mijn nek niet breek over de slang. Maar dan heb ik dus in de kas ook weer allerlei splitters, knietjes, t-stukken , een stuk gewone tuinslang en dergelijke nodig . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.