mooie perenboom Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Beste forumleden, Graag wil ik mij even voorstellen: ik ben Fred en lees met veel plezier de vragen en reacties op dit forum. Het is fijn om zoveel kennis en enthousiasme te zien! Zelf heb ik een stadstuintje waar ik veel fruitbomen heb staan. Momenteel ben ik nog op zoek naar een grote hazelaar, want er is nog wat ruimte over. Maar ik heb ook een vraag waar ik niet uitkom: Mijn pruimenboom heeft veel vlekken op de stam, witgrijsachtig van kleur. Ik kom er niet achter wat dit is en of het kwaad kan. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt voor jullie hulp en tips! 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart (aangepast) Welkom hier, @mooie perenboom! Ik kan je helaas niet helpen met je vraag over de boom, maar er zijn hier ongetwijfeld anderen die dat wel kunnen. Ik wens je hier veel plezier! 18 maart aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Hoi Fred, en welkom! Een hazelaar groeit vrij snel, dus ik zou geen moeite doen een groot exemplaar te kopen. Ik vermoed eigenlijk dat die vlekken gewoon bij de bast van de pruimenboom horen. Quote
woldistel Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Korstmosje, denk ik. Lijkt op die op onze lijsterbes. En welkom 🙂 Quote
mooie perenboom Geplaatst: 19 maart Auteur Geplaatst: 19 maart Bedankt voor alle reacties. Zelf was ik bang dat het loodglans zou zijn, maar ik blijf de boom goed in de gaten houden. Nogmaals bedankt voor jullie hulp en advies. Quote
Arja Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Loodglans ziet er echt heel anders uit, ik ken het als een grijze glans die over de bladeren ligt. Quote
Hopmarjanneke Geplaatst: 3 april Geplaatst: 3 april Welkom hier Quote Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.