Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Dag allen, van een kennis heb ik een aantal kleine aardbeienplantjes gekregen in pot(jes). Het perceeltje in mijn moestuin is nog niet voorbereid dus ik kan ze nog niet direct in volle grond buiten zetten. Hebben jullie advies om deze in goeie conditie te houden tot ik ze binnen een week of twee, rond half april, kan planten? Beginner hier, alle tips zijn welkom! Dankje! 

IMG_3109.jpeg

aangepast door Pieter VN
Foto toegevoegd

Geplaatst:

Hoi Pieter, en welkom! 

Je kunt ze gewoon in de potjes laten staan en over een paar weken uitplanten. Ze zullen wel dorst krijgen, dus geef ze voldoende water. Een grote oogst zul je dit jaar waarschijnlijk nog niet krijgen, dat komt volgend jaar vast goed. 

En verder hebben we ook een voorsteltopic hier op het forum. 

Geplaatst:
  • Auteur

Dankjewel voor de reactie Arja. Bewaar ik die dan best al buiten? 

Geplaatst:

Ja hoor, ze kunnen prima tegen buitentemperaturen. 

Geplaatst:

Absoluut buiten bewaren, als je je geen zorgen wilt maken over water geven dan kan je ze voor die twee weken prima in de schaduw laten staan. 😉

Geplaatst:

Inderdaad aardbeiplanten kunnen prima tegen kou, zelfs vorst. Alleen de bloemen zijn gevoelig voor vorst maar zover is het nog lang niet.

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

• 2 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Kleine update: ondertussen heb ik er al een paar mooie exemplaren mogen van plukken, de productie lijkt nu wel echt stil te vallen…

ik heb ze wel wat bemest met DCM meststof voor klein fruit, mogelijks heb ik teveel gegeven? Ik knipte ook steeds de uitlopers af, maar er komen nergens geen nieuwe bloemen meer aan. 

ook geen idee welke soort dit is, maar kan het dat dit nu al uitgebloeid is? 

*net ook 6 rupsen weggeplukt, dus de oorzaak van de gaten in de bladeren is ook al

duidelijk

IMG_3418.jpeg

IMG_3421.jpeg

IMG_3420.jpeg

IMG_3419.jpeg

IMG_3422.jpeg

aangepast door Pieter VN

Geplaatst:

Je hebt 2 soorten aardbeien,  de juni dragers (geven maar heel kort bloemen) en de doordragers (geven verspreid over enkele maanden bloemen).

Dus wellicht heb je juni dragers.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic