TJs indoor hydroponics Geplaatst: 23 april Auteur Geplaatst: 23 april Ik gebruik idd mijn telefoon maar ik zal er op letten. 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april 2 uren geleden, TJs indoor hydroponics zei: Ik zie ok dat er 1 kg emmer beschikbaar zijn Waar zie je dit? Ik zie overal alleen de 25kg zakken. Voor mij als kleingebruiker een beetje te veel Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
TJs indoor hydroponics Geplaatst: 23 april Auteur Geplaatst: 23 april @Tanja65ik zie zojuist dat dot idd noet geld voor wit.... Wel voor calcinit en de andere variaties (rood,blauw,geel en oranje). Voor mij is 25kg ook wat veel. En ik moet me nogsteeds inlezen over welke NPK verhoudingen. Ook de andere genoemde merken vind ik tot nu toe alleen bulk. 1 Quote
rorror Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april @Tanja65 https://www.google.com/search?q=de+hobbytuinder+kristalon Ik koop het daar zelf ook. Hoewel inverhouding een 25kg zak vele malen voordeliger is. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Tanja65 Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april @rorror ik zie daar alle kleuren vande regenboog maar geen Kristalon White. Zoek ik niet goed? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
TJs indoor hydroponics Geplaatst: 23 april Auteur Geplaatst: 23 april @rorror same had daar al gekeken maar white vind ik daar niet Quote
rorror Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Ik zie hem op dit moment ook niet op de website staan. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
donaldk Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april (aangepast) Op 23-4-2025 om 08:07, TJs indoor hydroponics zei: Ik ga zeer zeker Yara proberen. Ik zie ok dat er 1 kg emmer beschikbaar zijn dus dat ga ik eerst eens proberen. Dus voor mijn 15l emmers 15 gr calcinit + 15 gr yara en neem aan dan 7,5gr aan magnesium sulfaat Tja ik maakte meestal 1,1-1,4 kilo tegelijk tot concentraat. Maar ik doe er ook al een aantal jaren mee. Bruin en Calcinit. was toen iets van 66-67 euro of zo. Ik heb nog een doosje samengesteld door (Wagpep van het oude chillipeper.nl forum) liggen. Was voor 1000? liter water al tegen de 30 euro. Als ik dan nu weer 2x2 kilo moet bestellen voor tientjes en een tientje porto, dan was dat de beste beslissing ooit. Let op je hebt wit en wit en dat is eentje uit de special reeks. Dus even opletten. Was ooit uitgerekend dat je bij wit wel wat extra magnesium moet toevoegen op basis van peper recept. Die zakjes (25) zijn ook al lang geen 11-12 euro meer... zondag om 20:38 aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Beukwood Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april 15 uren geleden, TJs indoor hydroponics zei: Ik ga zeer zeker Yara proberen. Ik zie ok dat er 1 kg emmer beschikbaar zijn dus dat ga ik eerst eens proberen. Dus voor mijn 15l emmers 15 gr calcinit + 15 gr yara en neem aan dan 7,5gr aan magnesium sulfaat In mijn geval gebruik ik alleen Calcinit en Kristalon Wit (welke al sporenelementen bevat). Daar geen toevoeging van extra magnesiumsulfaat nodig. inderdaad 15 gram calcinit en 15 gram Kristalon Wit voor 15 Liter emmers. Quote
rorror Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april En waar koop jij dat? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Beukwood Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Fysiek in een tuinbouwwinkel bij ons in het dorp (die normaal als groothandel aan de tuinders levert in de bollenstreek) ik denk als je googled op meststoffen, Yara en de naam van Je dorp, dan kun je net als ik per ongeluk bij zo’n bedrijf terechtkomen Quote
rorror Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Ah ik zie dat een groothandel waar ik wel eens oxaalzuur 25kilo had gekocht het ook verkoopt. Wel 22km afstand, maar dat is geen probleem. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
TJs indoor hydroponics Geplaatst: 24 april Auteur Geplaatst: 24 april (aangepast) Krijg hier nergens yara wit gevonden helaas, welk kleur is hierna het beste alternatief? 24 april aangepast door TJs indoor hydroponics Quote
rorror Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Bel hun eens of ze dat hebben, of kunnen bestellen voor je, wordt dan wel een grootverpakking. Ik zie ook dat je er eventueel langs kan gaan. Zandstraat 25, 5712 XX Someren 31 (0)493 491 525 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
eduro Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april De kleur van je meststof is reëel gezien niet zo belangrijk doordat je met het gebruik van deze mengmeststoffen je voedingswater regelmatig aanvult, vervangt en/of je substraat doorspoelt waardoor je planten naar behoefte steeds de nodige stoffen kan opnemen. Je ph op het juiste niveau houden is mijn inziens belangrijker dan de samenstelling van je voeding. Ik adviseer om een ph en geleidbaarheidsmeter aan te schaffen, waardoor je bij het aanmaken van je voeding of bijmengen weet wat je doet waardoor je sneller ervaring krijgt. Ik gebruik kristalon oranje, wit is al genoemd blauw wordt ook gebruikt, rood en bruin lees ik ook op fora waardoor ik de conclusie trek waarmee ik gestart ben. 1 Quote
TJs indoor hydroponics Geplaatst: 25 april Auteur Geplaatst: 25 april @eduro oke bedankt! Dan ga ik binnenkort eerst eens 1kg proberen van oranje of blauw, mocht dit bevallen koop ik wellicht een x een grote zak. Moet ook eens de houdbaarheid nagaan maar heb evt wel wat lege afsluitbare voertonnen. Quote
rorror Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april Je kan zeker 6a10 jaar het gebruiken, zijn zat mensen die zo lang doen met een 25kilo zak. Van internet: Bewaar je meststoffen op een droge plek, dan hoef je je geen zorgen te maken over de houdbaarheidsdatum. “Alle meststoffen zijn onbeperkt houdbaar zolang ze op een droge plaats opgeslagen worden”. “Maar zodra de meststof vochtig wordt, kunnen micro-organismen de organische grondstoffen omzetten en gaan de voedingsstoffen verloren. De mest zal dan nog maar weinig nut hebben.” Het is wel opletten geblazen met minerale meststoffen. “Minerale meststoffen, en zeker die met een hoge ammoniakwaarde, kunnen verharden tot een blok. Het is dan moeilijk om de meststof nog uit te strooien”, sluit Degens af. Dus wellicht wel langer. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
donaldk Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april Op 24-4-2025 om 18:38, rorror zei: Ah ik zie dat een groothandel waar ik wel eens oxaalzuur 25kilo had gekocht het ook verkoopt. Wel 22km afstand, maar dat is geen probleem. Met dat kleine winkeltje langs de weg. Daar heb ik het destijds vandaan. Bruin was even zoeken en was al wat ouder, calcinit was vers. twee maanden oud. Meeste is tegenwoordig dropshipping dus bij veel groothandels is het minimaal een pallet bestellen, kwam een chillipeper.nl lid tegen een aantal jaren geleden, was volgens mij bij Vos en of Mertens. Bruin was bij velen ook niet op voorraad, mogelijk door associatie met cannabisteelt. Toen mijn seizoenen nog liepen verbruikte ik kilo's per jaar. Want open fertigatie! Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april Oh ja, Calcinit is perled, dus kleine bolletjes. Bruin is poeder. Probeer het iedere keer wat los te scheppen, wanneer je concentraat maakt. Oh ja genoemde Oranje, 6, 12, 36, is de klassieke aardbeienvoeding laag in N, medium in P en hoog in Kalium voor steviger zacht fruit. En daarbij wordt dus geen Calcinit gebruikt, om de N op te hogen. Rood is ook een klassieker. Mai gebruikte ook Bruin/Calcinit schreef hij eens. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april Op 24-4-2025 om 18:38, rorror zei: Ah ik zie dat een groothandel waar ik wel eens oxaalzuur 25kilo had gekocht het ook verkoopt. Wel 22km afstand, maar dat is geen probleem. Hier vandaan ook iets van 10/11 Km, want zit aan lange weg, zoals je weet, dus wij zitten helemaal niet zo ver van elkaar als je dacht. Ten minste voor iemand met een auto, op (brom)fiets is het een onaangenaam ritje heen en weer. En in Alphen hangen allemaal camera's en mag je dan nergens rijden met hulpmotortje=hele dikke belasting. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
rorror Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april 18 minuten geleden, donaldk zei: Probeer het iedere keer wat los te scheppen Is bij jouw dus al wat vochtig geworden? Hoe bewaar jij het? 23 minuten geleden, donaldk zei: Toen mijn seizoenen nog liepen verbruikte ik kilo's per jaar. Je doet toch elk jaar nog een kweek seizoen met Kristalon? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
donaldk Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april Afgelopen twee jaar mislukt. Dit jaar loopt het ook nog niet goed. Ik ga komende dagen eens kijken welke zaailingen te redden zijn en die oppotten en dan bijzaaien. Maar in verleden had ik 70-80 planten. Ik heb al anderhalf jaar geen nieuw concentraat gemaakt. Calcinit bolletjes klonterden een heel klein beetje samen, maar was gelijk weer los, zodra ik er een lepel, schepje of hand doorheen haalde. Ik moet dus eens gaan kijken. Gewoon in de onverwarmde schuur. zak dicht vouwen/rollen en dan iets erop gelegd om zak dicht te houden. Sinds ik augustus 2018. En die Bruin was toen al 11 maanden oud, sept 2017 zie je op zak in plaatje. Ze hadden het over paar jaar, nou laatste keer dat ik keek was het dus al 5-6 jaar. En ook geklonterd zal het nog wel oplossen, neem liefst warm water uit de kraan, dat scheelt al weer. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
TJs indoor hydroponics Geplaatst: zaterdag om 21:00 Auteur Geplaatst: zaterdag om 21:00 Top thanks ! Toevallig ook en merk wat aan te raden is voor PH min of plus ? Quote
eduro Geplaatst: zaterdag om 22:42 Geplaatst: zaterdag om 22:42 citroenzuur voor ph down kaliumcarbonaat voor ph up kijk een by ebay.de voor deze stoffen. Quote
TJs indoor hydroponics Geplaatst: zondag om 14:16 Auteur Geplaatst: zondag om 14:16 Zojuist even bij de boerenbond geweest om een tds meter te halen kwam ik dit nog tegen. Mis ook het proberen waard. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.