diniedam Geplaatst: 2 juli 2012 Geplaatst: 2 juli 2012 Hier gisteren 8 plantjes frieslanders geoogst en 4 x Annabelle. Ik heb alle aardappelen op 15 april gepoot.Opbrengst van de frieslanders was 937 gr per plant en de annabelle deed het iets beter met 1056gr per plant Ik heb nog op de tuin staan; Catriona, Rote Emma, Blaue st Galler en Red baron. Van de red baron had ik vorig jaar een oogst van 1796gr per plant.. dus ben heeeeel benieuwd wat er dit jaar van wordt... net als van de andere aardappelen..we wachten nog even af groetjessss Quote
meekje Geplaatst: 2 juli 2012 Geplaatst: 2 juli 2012 5 frieslanders geoogst de opbrengst was iets meer dan 6 kilo had geen idee hoeveel er af zou komen, het viel me erg mee... Heb nog drie andere soorten staan Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
lorre Geplaatst: 2 juli 2012 Auteur Geplaatst: 2 juli 2012 Net 3m² gerooid en een grote 14kilo allemaal mooie grote aardappelen. Persoonlijk ben ik heel tevreden maar las deze artikel: http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/cataloog2011/index.htmlDaar spreken ze over een opbrengst van 25kilo, op hun growbed van 1m². Pure verkoopspraat ? Quote Ist vandage ni tis vo morge
Frans Geplaatst: 2 juli 2012 Geplaatst: 2 juli 2012 Daar spreken ze over een opbrengst van 25kilo, op hun growbed van 1m². Pure verkoopspraat ?Volkomen idioterie naar mijn mening ! Een bak van nog geen vierkante meter in oppervlak en maar 25 cm diep en daar dan tot 25 kg aardappelen uit halen met het formaat van een suikerbiet zoals de dame rechts laat zien. Van de firma Bakker ben ik zoiets wel gewend maar ik had het Vlaams Zaadhuis toch wel wat hoger ingeschat. Stom dat zo'n bedrijf zoiets in zijn catalogus durft neer te zetten want ik zou nu geen enkele uitleg/beschrijving van wat dan ook zomaar van ze geloven. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
lorre Geplaatst: 2 juli 2012 Auteur Geplaatst: 2 juli 2012 Had ook al zo voorgevoel. Was al aan het rekenen heb op mijn werk in totaal een kleine 1000m². Dan maal 25kg per m² zou een kleine 25.000kg aan aardappelen hebben. Zouden de Zusters allicht weg kunnen voor een jaartje. Quote Ist vandage ni tis vo morge
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.