Jump to content

Volkstuingroentje, maar vol met ambities!

Volkstuingroentje

Recommended Posts

Hallo,

Aangezien mijn vriend en ik sinds een maand de trotse huurders zijn van een (nieuw opgeleverde) volkstuin van +-320 m2, heb ik me hier aangemeld. Altijd fijn om tips te lezen en ervaringen te delen.

We hebben zelf niet veel ervaring, behalve dan door het meehelpen op de volkstuin, beiden vroeger bij ouders en nu nog steeds trouwens.

We hebben enorm veel zin om aan de slag te gaan, en zijn ook al begonnen. Omdat het een compleet nieuwe tuin is op een complex waar ook blokhutjes met riolering en waterleiding mogelijk zijn, is onze focus nu op het plaatsen van een kleine blokhut met veranda. Daar komt nog heel wat bij kijken, we zijn hier heel druk mee bezig, vandaar dat het kweken van veel groente pas volgend jaar echt op de agenda staat. Toch konden we het niet laten alvast een klein hoekje late aardappelen te poten en nog een paar andere groenteplantjes.

Het is een hele uitdaging om een grote lap kale klei geheel zelf te bewerken en inrichten. Heel erg leuk! Plannen genoeg, nu stap voor stap uitvoeren..

Allicht tot spreeks.

Edited by Guest

Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]