Geplaatst: 25 juni25 Jun Viel mij vorig jaar ook al op dat bij mij in de bak het gras dor wordt, maar in de andere bakken niet.Er ligt ook een druppelslang, geen idee hoe vaak deze word aangezet. Geen controle op. Maar heb dit jaar zeker al 10a15x met de tuinslang de roest bakken water gegeven, en vaak nog meerdere gieters.Ik dacht een maand terug dat het misschien roest was, zag er toen best oranje uit na de regen periode. Het is niet dor geworden tijdens het warme weer.
Geplaatst: 25 juni25 Jun Die bakken zijn van de woningbouwvereniging / VvE, en worden ook door hen onderhouden dus niet door jou?Dus dan moet alles wel hetzelfde zijn, zelfde grond, zelfde gras en zelfde hoeveelheid water. Of zit de leiding net bij jou verstopt?Wel frappant dat je zo'n sterke scheidslijn ziet. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 juni25 Jun Auteur Worden deels onderhouden ja, ik doe natuurlijk het meeste werk. Maar in voorjaar komen ze we het grasknippen.Zelfde potgrond inderdaad. Vul af en toe wel aan met potgrond, maar dit jaar niet gedaan.Heb de slang vandaag wel gecontrolleerd of die nog goed aangesloten was op de andere bakken. Zie ook de gaatjes ingewoon nog in de slag zitten.Ik kan één van buren vragen welke de sleutel heeft om water te geven of we het een keer samen kunnen testen of er nog wel water uitkomt.Of zal ik gewoon de woningbouw een mail sturen of ze dat willen testen?
Geplaatst: 25 juni25 Jun Je kunt de buren vragen, maar ik weet niet of ze dat weten. Het zou wel sneller zijn dan op de woningbouwvereniging te wachten.Als de buren het niet weten, dan kun je de woningbouwvereniging een email sturen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 juni25 Jun Auteur Ja ik weet van één van de buren 5huizen verder op dat ze de sleutel hebben. Maar heb uurtje geleden de huismeester een mailtje gestuurd of hij even een keer op een dag dat hij hier rondloopt langs komt om te testen.
Geplaatst: 26 juni26 Jun Auteur Nu het geregend heeft kan je een beetje zien hoe het oranje wordt.Tevens toen dat gras dat begon te doen, was dat ene kastanje blad wat half tegen het gras aan zat ook orangje.
Geplaatst: 26 juni26 Jun Je zou bijna denken aan roundup. Daar worden de velden ook zo oranje van. Of het favoriete piesplekje van de plaatselijke nachtbraker? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 juni26 Jun Auteur Nachtbraker bedoel je een kat mee? Dat zou kunnen, die van de buren loopt daar wel eens. Maar had ook gekeken tussen het gras, er zijn geen graafsporen of katten drollen te zien.Laten we er maar even van uitgaan dat niemand express de boel verziekt met roundup of schoonmaakmiddel etc.
Geplaatst: 26 juni26 Jun Kattenpis? ;) Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 9 juli9 Jul Auteur Ik weet ondertussen wat meer. Alle bakken zijn zijn verbonden op 1 slag. Als ze het water geven, draaien ze de kraan niet helemaal open, maar laten wel een nacht aanstaan.Dus als hun de kraan open doen, druppelt het 1 druppel per seconde, ongeveer 3 gaatjes per bak.Als ik google mag geloven, dan is 1 druppel per seconde, ongeveer 0,1 liter per uur. Dus na een nacht open te staan, zeg van 9 tot 9, komt er uit een gaatje 1,2 liter water. Naar mijn idee is dat veels te weinig voor warme dage, als je dan eens in de week of twee weken de druppel slang een nacht aanzet.Ook de andere bakken beginnen nu trouwens te verdorren.Wellicht door mijn andere planten dat het vocht sneller wordt opgenomen en daardoor sneller te zien was.
Geplaatst: 9 juli9 Jul Je zegt alleen niet hoe vaak, is dat elke nacht of minder vaak? Maar dat hebben ze niet gezegd?3 gaatjes per bak is 3,6L per nacht. Bij warm, droog, zonnig en winderig weer kan het wat weinig zijn ja. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 juli9 Jul Auteur Nog niet eens 1x per week. Met het warme weer van laatst, had het alleen de laatste hete dag aangestaan. Daarvoor al week of twee niet.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.