Geplaatst: 7 oktober7 Okt Hallo allemaal!Graag stel ik mijzelf hier op het forum voor aan jullie! Ik ben Janie, 41 jaar en wonend in een grote Brabantse stad. In ons kleine achtertuintje is mijn moestuintje gerealiseerd. 8m2 aan groot plezier en ontspanning voor mij. Ik ben erg blij met mijn groene plekje zo midden in de stad. Als klein meisje liep ik altijd samen met mijn opa door zijn grote moestuin. Ik vond het altijd prachtig en opa heeft mij deze passie toch echt wel meegegeven. Na enige tijd in potten te hebben gemoestuinierd ben ik overgegaan naar de volle grond. Met hulp van mijn man heb ik in onze achtertuin gedeeltelijk tegels eruit gehaald, zand afgegraven en zwarte grond erin gestort. Mijn diepgekoesterde wens ging in vervulling. Inmiddels moestuinier ik 3 jaar in de volle grond. 8m2 is meer dan groot genoeg voor mij. Vanwege mijn gezondheid is dit enigszins haalbaar en realistisch wat ik aan kan met mijn lichaam en geest. Ook kunnen mijn man en ik er prima van eten. Het lukt mij steeds beter om efficiënt met de ruimte om te gaan. En ik blijf expimenteren om meer groenten van een kleine ruimte te kunnen halen. Denk aan multizaaien, verticaal tuinieren en minder aan plantafstanden houden.Voor mij is mijn moestuintje echt mijn grootste hobby waar ik intens blij van wordt. 💚 Mijn (moes)tuintje is voor mijn gevoel nog niet helemaal af. Ik heb nog een wensenlijstje aan planten enz. wat ik graag zou willen. Vanwege mijn budget gaat dit stapsgewijs. Elke keer een stukje verder!Groetjes Janie
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Welkom hier @Janie 🙋♀️Wat leuk om jouw enthousiasme te lezen!😊En dat jij er een foto bij plaatst👍😍 ziet er leuk uit en knap dat jij er met 2 pers van kunt eten.Jouw tuintje spreekt mij erg aan en ook hoe jij erin staat ik hoop dat jij jouw moestuin avonturen hier met ons gaat delen!🙏🏻😊Veel succes en plezier alvast 🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Ha Janie, Welkom ook van mij! Leuk om te lezen hoeveel plezier je uit je passie haalt. Heel herkenbaar, ik heb ook niet zoveel grond en rommel wat aan in het midden van een (klein) stadje. Leuk die foto ook!
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Welkom @Janie Wat een leuk en enthousiast verhaal. Hier zit je heel goed en heel veel plezier hier.
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Auteur Aah superlief en dankjewel hoor @Vrouwholle , @Dahli , @Petrasmoestuin en @jootje!Ik ben zeker van plan om hier meer te gaan delen! 💚
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Welkom, @Janie, wat een leuk tuintje en een heerlijk enthousiasme! Kom een keertje naar een van onze MTF dagen, dan kun je je hart ophalen met zaadjes ruilen van/voor je wensenlijstje 😉. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Auteur Dankjewel @Tanja65! Klinkt leuk, ik zal dit zeker onthouden. Als het haalbaar is met mijn gezondheid dan wil ik daar zeker een keer bij aanwezig zijn!
Geplaatst: 8 oktober8 Okt Welkom, welkom! Tuinieren in het groot of klein: het levert ons allemaal heel veel voldoening op! Geniet er smakelijk van. Ook hier op het forum. Groene groetjes!
Geplaatst: 13 oktober13 Okt Welkom Janie. Ik heb je al hier en daar voorbij zien komen op het forum. Leuk! Dat van jongs af aan in de moestuin zijn ken ik. Ik kreeg toen ik 4 was minn eerste vierkante meter stukje grond om groente en/of bloemen in te kweken. Nu moestuinier ik ook in mijn achtertuin. Als de MTFD niet lukt, kun je als je een jaar lid bent van het forum ook meedoen met de biozadendoos. Daar zitten veel verschillende zaden in en je kunt er ook weer je teveel aan biologische zaden in kwijt. Want met onze kleine moestuin is de hoeveelheid zaden in een zakje soms wat veel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.