Geplaatst: 6 februari6 Feb Aangeboden:Lijst met pepers en scovilleOnderstaande soorten zijn allemaal opgekomen en per soort sowieso 1 tot enkele zaailingen van beschikbaar.Pepperoncini0 - 1.000Piquillo0 - 1000Çarliston0 - 2.000Pimiento de Padrón500 - 2.500Cascabella2.000 - 8.000Fresno pepper2.000 - 10.000Capperino F12.500 - 7.000Topaz2.500 - 8.000Jalapeño groen2.500 - 8.000Jalapeño geel2.500 - 8.000Jalapeño paars2.500 - 8.000Malawi peppadew5.000 - 10.000Big Bomb5.000 - 20.000Kashmiri chili10.000 - 25.000Fish Pepper10.000 - 30.000Purple Fish Pepper10.000 - 30.000Aji Golden15.000 - 30.000Georgia Black20.000 - 40.000Dong Xuan Market30.000 - 50.000Dundicut30.000 - 50.000Lemon Drop30.000 - 50.000Rawit30.000 - 70.000Tabasco pepper30.000 - 70.000Zimbabwe Bird Pepper50.000 - 80.000Aji Mango100.000 - 125.000Lijst met paprika'sOnderstaande soorten zijn allemaal opgekomen en per soort sowieso 1 tot enkele zaailingen van beschikbaar.Mini bell redCorno di Torso RossoCalifornia wonderLijst met tomatenWorden eind maart gezaaid.Atomic fusionMirabelle JauneBlush 2.0Beauty PrincessSerendipity StripedStormin' NormanAwesome EmmaSan MarzanoCoeur de BœufMini RomaTigerellaHoningtomaatjesRose de BerneGreen ZebraPerzik iz RigiCoeur de Bœuf bicolorBeauty de LorraineBačka Kamennyi TsvetokChoco CherrySunrise Bumblebee - CherryTigerella cherry tomaatIda Gold - CherryBlack patioTurborea activnyyPeper, paprika en tomaten zaailingen, zie lijstje hierboven.Blauwe bessenjam (potjes van 80ml) - bessen deels uit eigen kweek en deels bij een (bio) pluktuinEnkele ronde containerpotten van 15 liter.Gevraagd:Diverse plantjes/zaailingen (of eventueel zaden) voor in de moestuin van het AZC waar ik werk. Grote moestuin (150m2) dus als mensen plantjes over hebben van diverse groentes, welke soorten dan ook, dan houd ik me aanbevolen! Ondertussen voorzien.Lege hak-groentepotjes. Met name de kleine potjes (middel en groot ook zeker welkom, maar daar heb ik al een aantal van, van de kleine nog erg weinig). Zonder deksel is geen probleem. (klein ± 210 ml, middel ± 370ml, groot ± 720ml)Madame Jeanette peperplantjeOntvangt:Diverse zaden voor moestuin AZC - van Gitta1x peperplantje 'Peruviano arancio' - van Gitta1x paprikaplantje 'Popti paprika' - van GittaDiverse zaden voor moestuin AZC - van Tanja65Biet Formanova zaden - van appelvrouwPastinaak True and Tender zaden - van appelvrouwRoodlof Pintone TT zaden - van appelvrouwGrote Hak potten, tomatenplantjes, zaden bonen e.d. - van ArjaGeeft:Blauwe bessenjam - voor Gitta1x peperplantje 'Pimiento de padron' - voor appelvrouw1x peperplantje 'Jalapeno groen' - voor appelvrouw1x peperplantje 'Rawit' - voor appelvrouw1x snackkomkommer 'Monika' - voor appelvrouw1x tomatenplantje 'Turborea activnyy' - voor appelvrouw1x tomatenplantje 'Black patio' - voor appelvrouwEventueel enkele Bonne Maman potjes (indien aanwezig) - voor Arja1x peperplantje 'Jalapeno groen' - voor jootje1x peperplantje 'Jalapeno geel' - voor jootje1x peperplantje 'Jalapeno paars' - voor jootje 10 uren geleden10 u aangepast door Loraine_
Geplaatst: 7 februari7 Feb Ik zal voor je kijken voor zaden voor in de moestuinvan het AZC. Ik heb zelf niet zo'n grote tuin, dus kan wel wat zaadjes weggeven. Ik ruil graag voor je eigen gemaakte blauwe bessen jam.
Geplaatst: 8 februari8 Feb @Loraine_ Ik heb je erbij gezet op mijn lijstje. Kijk rustig bij mijn lijstje of je nog iets anders tussen vind. 8 februari8 Feb aangepast door Gitta
Geplaatst: 8 februari8 Feb Hoi! Ik heb belangstelling voor 2 peper plantjes: een pimiento de padron en ook voor een jalapeno groen. Eens kijken wat ik je te ruil aan kan bieden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 februari8 Feb Auteur Oke, die reserveer ik voor je! De pimiento is al gekiemd, dus dat lukt sowieso. Van de jalapeno's is nog niks gekiemd gek genoeg. Als er woensdag nog niks te zien is (dan is het 14 dagen), ga ik de soorten die niet zijn geklemd opnieuw zaaien via de deno methode. Ik verwacht dat ze dan wel zullen opkomen.Ik ga even kijken bij jouw lijstje 👍
Geplaatst: 9 februari9 Feb Top ik wacht het af. Is er geen enkele kleur jalapeño gekiemd? Misschien een langzamen kiemer. De gevraagde zaadjes reserveer ik voor je. Over de gevaagde hakpotjes, misschien handig de ml’s erbij te zetten voor de duidelijkheid. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 februari9 Feb Ik heb wel een paar grote Hak-potten voor je.Voor je AZC-moestuin wil ik wel wat extra tomaten zaaien, en ik heb denk ik ook wel wat zaden voor je. Neem aan dat dingen als bonen wel welkom zijn?
Geplaatst: 9 februari9 Feb Auteur 7 uren geleden, appelvrouw zei:Is er geen enkele kleur jalapeño gekiemd?Over de gevaagde hakpotjes, misschien handig de ml’s erbij te zetten voor de duidelijkheid.Nee, vreemd genoeg 3 soorten en alle 3 niks gekiemd. Zijn denk ik wel al iets oudere zaden, maar ook niet ouder dan een jaar of 3. Ik wacht het nog heel even af.En bedankt voor de tip, ga ik toevoegen.Ik heb wel een paar grote Hak-potten voor je.Voor je AZC-moestuin wil ik wel wat extra tomaten zaaien, en ik heb denk ik ook wel wat zaden voor je. Neem aan dat dingen als bonen wel welkom zijn?Super! Op zich heb ik dus zelf al veel tomatensoorten, maar als het andere/bijzondere soorten zijn, dan altijd welkom! Welke soorten heb je? En bonen ook zeker welkom! Ik heb nog wat vragen uitstaan voor lege potjes, dus als er Bonne Maman potjes bij zitten bewaar ik die voor je!
Geplaatst: 9 februari9 Feb Thx! Ik zal eens kijken wat voor leuke tomaten ik heb, ben er gek genoeg nog niet zo mee bezig.
Geplaatst: 9 februari9 Feb Auteur Geen haast, tijd genoeg.. Had vorig jaar 'perongeluk' mijn tomaten gelijk met mijn pepers gezaaid, met als gevolg een oerwoud in mijn huis dat pas eind mei naar buiten kon 🫣
Geplaatst: 21 februari21 Feb Auteur Ik ga dinsdag bij iemand die met de moestuin stopt een hele lading containerpotten van ongeveer 18L ophalen. Enkele kan ik wel missen als iemand belangstelling heeft, want ik neem ruim mee omdat het een mooie prijs is. Maar mocht iemand belangstelling hebben in iets grotere aantallen (5+) , laat het dan vooral ook even weten, dan kan ik deze extra meenemen. Ze zijn €0,50 per pot.
Geplaatst: 21 februari21 Feb Ja, zaden heb ik ook nog wel. De meeste formeel tot 2025, maar die gaan het dit jaar echt nog wel doen, eventueel een beetje dikker zaaien. Ook nog wel wat recenter zaad, vooral bloemen. Heb je daar belangstelling voor? Ik kan het echt niet allemaal zelf zaaien. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 21 februari21 Feb Auteur @Tanja65 Dat zou mooi zijn! Bloemenzaad geen interesse, maar alle moestuin-gerelateerde zaden zeker wel.@Gitta Het zijn ronde potten. 21 februari21 Feb aangepast door Loraine_
Geplaatst: Gisteren om 01:291 d Auteur Ik heb mijn lijstjes van pepers en paprika's geüpdate en ik heb mijn tomatensoorten die ik ga zaaien toegevoegd.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Mag ik een Turborea activnyy en een black patio plantje van jou? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Loraine, Zou ik van jou van de pepers wat jalapêno mogen? Liefst alle kleuren, maar met 1 of 2 ben ik ook happy. Ik heb geen lijst maar zal ik voor jou voor het Azc iets van pompoen en/ of courgette extra zaaien?
Geplaatst: 10 uren geleden10 u Auteur Groen & geel lukt sowieso. Paars heb ik nog in de deno en kiemt nu wel, maar erg slecht. Dus even kijken hoe die zich ontwikkelt of ik daar een van over houd.Voor het AZC zijn we ondertussen aardig voorzien denk ik. Courgette hebben we al en pompoen helaas geen plek voor. Maar bedankt voor het aanbod!
Geplaatst: 10 uren geleden10 u Auteur Oeps, de andere berichtjes over het hoofd gezien zie ik nu. 10 uren geleden, Arja zei:Ik heb wel belangstelling voor een Corno di Toro Rosso.Ik bewaar eentje voor je!6 uren geleden, appelvrouw zei:Mag ik een Turborea activnyy en een black patio plantje van jou?Zeker. Het zijn wel jouw eigen zaden he die ik ga zaaien. Heb je zelf geen plek of ga je zelf verder geen tomaten zaaien? Ik zaai er graag wat extra voor je hoor! 10 uren geleden10 u aangepast door Loraine_
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Dat is mooi en dat dacht ik al. Ik heb weinig plek en kan dan weer een ander plantje zaaien. En ik kan ook beslissen om geen tomaten te zaaien dan heb ik in ieder geval twee plantjes💚🙏 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Auteur Ah op die manier. Geen probleem, ik zaai ze voor je en neem alles wat ik over heb ook sowieso mee naar de MTFD, dus komt goed 👌
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Loraine, als er iets nders is wat je gezaaid wil hebben? Kan het altijd proberen! 😊
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.