Geplaatst: Donderdag om 22:305 d Mijn zaailingen staan er nog wat pierig bij in ons donkere huis, dus wat ik daarvan kan aanbieden weet ik nog niet. Wat ik in ieder geval heb is het volgende, komende maand zal ik de lijst verder aanvullen, onder andere met zaaigoed wat ik denk over te hebben.Te geef:Zaailing beukZaailing sleedoorn.. Vlier ( moet ik even checken bij belangstelling)Zaailing vlinderstruik wit of paarsOoievaarsbekHerfstaster ( lichtpaars met geel hart)KoeienoogMosroos ( zwart, maar eigenlijk dus donkerpaars)Artemisia vulgaris / bijvoetJapanse wijnbesKruisbes ( oud ras, geen idee welke)Symphytum whisleyAardpeerKleine maagdenpalmGrote maagdenpalmIk kan kijken of ik de boerenjasmijn nog gestekt kan krijgen - geef geen garantie-Persicaria firetailAardbeienstekjes ( geen rasnaam bekend, rood en niet doordragend)Zomerframbozen ( geen rasnaam bekend, wel lekker)Wat ik graag zou willen hebben:Rose bes ( Ciska)Komkommerplantjes voor buitenteelt ( Jorieke)Echineacea officinalisVaste bloeiende planten met bloeitijd april/mei en dan tussen de 40 en 70 cm hoog, voor zon of halfschaduwDe rest van mijn onuitputtelijke wensen moet ik nog even over nadenken, maar mocht je rariteitenplantjes hebben die winterse kleigrond weten te overleven, dan hou ik mij aanbevolen!Wat ik geefNatuurlijk iets voor Jorieke’s keuken en ook longkruidGitta rabarberCiska japanse wijnbesWortel sleedoornAppelvrouw ooievaarsbekAppelvrouw en Arja herfstaster Maandag om 20:551 d aangepast door Bouwvrouwe
Geplaatst: Vrijdag om 06:165 d Ik zou wel wat longkruid willen. Ik zaai elk jaar komkommer Marketmore, die zet ik zelf in de kas maar hij is wel geschikt voor de buitenteelt. Mocht je die willen dan zaai ik extra. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: Vrijdag om 08:585 d Welke ooievaarsbek is het Eline ( kleur, laag/hoog, compact?) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Vrijdag om 09:175 d Auteur Prima Jorieke, ik neem wat longkruid mee en hou een plekje vrij voor de komkommers
Geplaatst: Vrijdag om 09:195 d Auteur 20 minuten geleden, appelvrouw zei:Welke ooievaarsbek is het Eline ( kleur, laag/hoog, compact?)Het is de rose, in bloei ongeveer 40 cm, compacte plant, met de bloemen er los boven.
Geplaatst: Vrijdag om 15:294 d Mag ik de sleedoorn? Past mooi bij mijn verzameling voor een toekomstige levende haag.
Geplaatst: Zaterdag om 09:494 d Ik zag je bericht in het draadje van Wortel. Van haar krijg ik ook al een aster, misschien kan dat een grappige combi worden met die van jou, dus ja graag.
Geplaatst: Zaterdag om 15:353 d Ik haak ook aan bij de aster als het een lage soort is.Enne ooievaarsbek maar een plantje is genoeg ik heb al een paar roze, zoek nog wat andere kleuren. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Maandag om 20:521 d Auteur Hoi Ciska, 1 of 2 plantjes zou leuk zijn, als het nog erg kwetsbare stekjes zijn hoop ik op 3, voor het geval eentje het niet redt ( en we houden dit jaar de oppas verre van de stekjes)😅
Geplaatst: Maandag om 20:561 d Auteur Op 28-2-2026 om 10:49, Arja zei:Ik zag je bericht in het draadje van Wortel. Van haar krijg ik ook al een aster, misschien kan dat een grappige combi worden met die van jou, dus ja graag.Staat genoteerd
Geplaatst: Maandag om 20:571 d Auteur Op 28-2-2026 om 16:35, appelvrouw zei:Ik haak ook aan bij de aster als het een lage soort is.Enne ooievaarsbek maar een plantje is genoeg ik heb al een paar roze, zoek nog wat andere kleuren.Helemaal goed
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.