Geplaatst: Maandag om 19:251 d Heb ik net nieuwe (snij)selderij gezaaid, zie ik dat de oude de winter gewoon heeft overleefd en is uitgegroeid tot een woeste bos. Kan ik die gewoon snoeien en groeit ze dan weer uit? Of rooien en toch (elders) nieuwe plaatsen want lekkerder? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Maandag om 19:471 d Ik verwacht dat die dit jaar moeite gaat doen om te bloeien @Tanja65.Je kan de stengel proberen weg te snijden,maar het blad gaat taaier worden.
Geplaatst: Maandag om 21:031 d 1 uur geleden, Tanja65 zei:rooienDie van mij heeft de winter ook doorstaan, maar ik vond de smaak niet meer zo lekker. Dus ik haal hem weg en zaai het opnieuw. Het is trouwens wel een super gemakkelijke plant die heel wat kan hebben en lang bijft staan. Ik had ze naast mijn tomaten gezet vorig jaar en staan nu dus nog. Nog geen tijd gehad om ze weg te halen. Eerst de belangrijkste bakken vullen, zodat die klaar zijn voordat de zomergroente erin komen.
Geplaatst: Maandag om 21:411 d Hier staat de snijselder nog vrij jong, nog geen stengel/bloem vorming maar dat gaat ook wel gebeuren en dan is het game over, deze is wel pas gezaaid einde zomer. Ik hoop hem nog te kunnen gebruiken tot de nieuwe gezaaide voor buiten terug wat grootte geeft.
Geplaatst: Maandag om 22:141 d Je kan proberen dat moment uit te stellen door jouw plant schaduw te geven op zonnige en warme dagen, @redzebra Meer dan een paar stokken en een doek heb je niet nodig.😉
Geplaatst: Gisteren om 06:131 d Ik heb de titel even wat aangevuld, zodat de vraag 'vanaf de buitenkant' goed zichtbaar is. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 23 uren geleden23 u Auteur Thanks mensen. Dan ga ik ‘m proberen over te houden tot de nieuwe zaailingen wat groter zijn. Misschien eentje laten staan voor zaad. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Ik heb ook nog chinese selderij van vorig jaar staan. Zag een aantal beginnen uit te lopen, niet gekeken of ze allemaal al uitlopen.Ik laat ze bloeien, leuk voor de insecten en heb ik straks zaad. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Ik teel geen selder meer,ik heb die vervangen door lavas.Een paar in de zon die wel geknipt worden maar ook mogen bloeien in de zomer,voor de koninginnepage,en 1tje in een grote pot,die heel weinig zon krijgt,zodat we er lang van kunnen snijden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.