Geplaatst: 1 uur geleden1 u Mijn man is bezig met de zonnebloempitten te verwijderen. De zonnebloemen waren uitgebloeid en donker en ze hebben een paar weken in de werkplaats opgehangen.Maar de pitten komen er niet uit. Hij is bezig met een pincet om ze te verwijderen, dat gaat een voor een en dat duurt best lang.Hoe doen jullie dat?
Geplaatst: 56 minuten geleden56 min Zijn ze voor de vogels? Dan zou ik gewoon het hele bloemhoofd plat in 1 van jullie lege vogeldrinkbakken op paal leggen. Komen ze vanzelf wel naar het buffet. Of in je voederhuis, blijft hij droog.
Geplaatst: 38 minuten geleden38 min Auteur Ja voor de vogels inderdaad. Als het regent, dan worden ze toch weer nat? Het bakje loopt dan vol. Of lossen ze dan vanzelf op, op een gegeven moment?
Geplaatst: 35 minuten geleden35 min Je kunt hem ook schuin tegen de rand zetten, dan loopt het regenwater er wel uit. De vogels pikken de zaden immers ook uit de bloemhoofden als ze nog aan de steel zitten. Of in je voederhuis dus, onder het dakje. Mocht de bloem te groot zijn, even in vieren of door de helft zagen/knippen.
Geplaatst: 25 minuten geleden25 min Auteur Ja het is de reuze zonnebloem, waar ik wel 15 bloemen aan heb gehad en nog staan er een paar. En die staat in een hele arme grond met weinig aarde. Soms snap je het gewoon niet hoe dat kan groeien.
Geplaatst: 22 minuten geleden22 min Ik laat vaak gewoon de hele plant in de tuin staan, de vogels vinden de zaden wel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.