Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaaien voor vakantie?


ilse

Aanbevolen berichten

Niet op vakantie gaan

 

In potjes en bakjes hebben jonge plantjes net een tikkie meer aandacht nodig.

Dus ik zou ze in mijn bakken zetten omdat de kans dat ze het halen groter is. Als je het pas na je vakantie zaait ben je wel erg laat denk ik.

En mocht het fout gaan dan kan je dat dus altijd nog doen.

 

Verder is het wel handig als je iemand hebt die ze water wilt geven, maar daar zitten ook nadelen aan. Er schijnen ook mensen te zijn die de jonge plantjes verzuipen... maar uitgeplant maken ze de meeste kans, evt. met fles erom heen tegen slakken.

Ik heb geen last van slakken, dus zou het vast goed gaan maar sommige hier hebben enorme plagen...ja dan weet je zeker dat het niks wordt.

Dus het is ook nog een beetje afhankelijk van hoe de situatie het is en wat je zaait. Maar ik zou zelf als ik wil zaaien het direct in mijn bakken doen en de kans dat dat goed zou gaan is best groot.

 

Fijne vakantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahah randje daar heb ik serieus over nagedacht en manlief vroeg al zelfs of zijn moeder dan maar in mijn plaats mee gaat ahhaah

 

Maar me schoonmoeder komt wel af en toe even kijken en verzorgen. Haar vertrouw ik opzich wel. Mijn peperplantje gaat gewoon bij haar thuis staan. Me andijvie wil ik inderdaad op die manier in de tuin zetten, met een fles omheen.

 

Kwa verpakking staat bij bloemkool juli-aug

En spinazie aug-sep als ik me niet vergis

 

Dus gaat me vooral om de bloemkool. Begin aug zijn we al wel weer trug..

Direct in de tuin durf ik niet aan. Hier niet in een MM bak maar hup echt de tuin in. Mijn rode biet, pastinaak waren ook al niet opgekomen (of ben nog wat te ongeduldig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pastinaak is dacht ik lastiger te zaaien, loopt ergens een topic over, heb ik niet gelezen. Bietjes kan even duren, meestal meerdere uit een zaadje.

En het weer zit niet zo mee, dus daardoor kan het altijd iets langer duren.

 

Spinazie mag niet uitdrogen, dus mochten we ineens toch iets van zomer krijgen is dat lastiger.

 

Bloemkool zou ik gewoon doen, in de volle grond. Over ieder zaadje zo'n flesje zetten. Kan je bij thuiskomst altijd nog een tweede ronde doen toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...