Geplaatst: 26 mei 201114 j Valt eigenlijk best mee wat er af is gegaan. Ik zie geen blote delen. Dus hoeft geen bikini/zwembroek aan Good things come in small packages
Geplaatst: 26 mei 201114 j een heel ander schaap geworden, hebben jullie mooi gedaan als het nog korter was geweest ziet het er niet uit zo is het net lekker denk ik voor jullie schaap, is weer leuk om te zien. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 mei 201114 j Auteur We hebben het met de schaar gedaan, en dan kan je bijna niet korter. Ik vind dit ook wel mooi. Maar wat een gedoe zeg! Vooral bij zn slangetje en ballen We hebben hem amper op zijn rug of zij gehad, dat vond ik ook wel fijn. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 mei 201114 j denk dat dat wel fijn is voor het schaap, denk dat tondeuze wel harde werkt maar ook veel kaler dat ze echt zo roze zijn en lijkt mij ookweer niet fijn voor schaap al groeid zijn haar vast hard.stinkt he zo'n vacht mijn broer gooid die vachten zo gelijk in brandton buiten om te verbranden, wat best zonde is maar hij vindt ze echt vies. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 mei 201114 j Auteur Vooral op de buik en bij zn kont was het echt goor! De keutels hingen er in Maar vooral het wol tegen de huid aan is zo mooi! Wel heeeeel vet, dus we hebben een boel schoon te maken voordat we er pantoffels van kunnen maken Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 mei 201114 j Ik vind dit ook mooier gedaan dan met de tondeuse. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 6 juni 201114 j Auteur Het lijkt een beetje alsof er een dood schaap in onze badkuip ligt, maar het is alleen zijn wol... Het ligt nu te weken in zout water, straks nog een keer wassen met wolwasmiddel. En dan al de strootjes er nog uit? Oef... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 6 juni 201114 j het lijkt me veel werk, maar ik zou het ook doen, wat ga je er uiteindelijk mee doen ?kun je zo'n geschoren vacht nu ook als kleedje gebruiken of is dat enkel van gevilde schaap ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 6 juni 201114 j Auteur We gaan het nu eerst nog kleuren met planten uit de tuin, en dan vilten. En dan ehm.. sloffen? Kniebeschermers? Geen idee Nee voor zo'n kleedje moet je het schaap villen inderdaad... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 6 juni 201114 j He jammer zo'n kleed voor je openhaard was mooi, maarja gevild vindt ik beetje goor een tante heeft van die onderzetters een vierkantje van gevilde koe, nu ben ik daardoor altijd heel sterk afgreleid als ze er weer mee komt aanzetten om het drinken optezetten.K'weet niet hoor maar zo'n vierkantstuk koe in bruin/wit vindt ik gewoon barbaars ofzo, als kind aaide ik die onderzetters al Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 6 juni 201114 j Auteur Das inderdaad wat barbaars ja Onze schapen zijn te duur om te eten, dus een openhaard kleedje zullen we er nooit aan overhouden. Ik heb de wol nu 2 keer geweekt in zout water, nu weekt het in water met waspoeder. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 6 juni 201114 j Auteur Holy sh*t wat zijn kaardemolens duur!!! Zo'n simpel ding (2 rollen met spijkertjes waar je de wol door heen moet raggen om het te kammen) voor minimaal 300 euro Kan je een boel kleren van kopen bij de H&M Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 6 juni 201114 j eerst zou ik maar eens met je eigen haarborstel proberen, voor dat geld.ken je niet gewoon die hele handel in de was machine duwen ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 6 juni 201114 j Auteur Vindt de wasmachine echt niet tof... Ik heb 2 borstels gevonden, zoals ze het in 'The Good life' ook deden.. Gaan we dat eerst maar eens proberen. 300 euro... tsk Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 6 juni 201114 j krijgen we nog een foto, ik wil dat weleens allemaal zien,volgens mij kun je het na het wassen gewoon in allelei dingen stoppen, dat scheeld je hoop werk, zo binnenin een kussen en een theemuts en in zo'n warmhoutkist, in de hondenmand in je dekbed in een matras of vult er hanginbaskets mee op aan de buitenkant ipv mos of versiert er je kersboom mee dan hoef je het niet te kammen. te verven en te vilten. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 6 juni 201114 j met die ruwe wol ken je ook nog kranzen maken. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 31 augustus 201113 j Auteur Jaaaaaaaaaaaa eindelijk hebben we live een geboorte meegemaakt! (de 2 lammetjes dit voorjaar, en de 2 geitjes deze zomer, lagen er al toen we kwamen kijken )We houden onze oudste ooi al een tijdje in de gaten, en gisteravond leek het te gaan gebeuren. Maar ze heeft het op weten te houden tot net, en er is een prachtig ooitje geboren. Nu wachten of er nog 1 komt! Hier alvast wat foto's. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 31 augustus 201113 j Oh Wat leuk!Gefeliciteerd met het lam. Krijgt het kind ook een naam?En zo ja: mag het forum die dan bedenken???(grijns) Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 31 augustus 201113 j Mooi beestje weer en ook lekker dat het een vrouwtje is, weer wordt ook straks wat beter dat is lekker voor zo'n pukkie. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 31 augustus 201113 j Auteur Er is geen broertje of zusje meer gekomen, moeder loopt met het kleintje door de wei. De varkens en ganzen vinden het super interessant, moeder houdt ze wel op afstand Het kleintje mekkert al super schattig, en is nog ontzettend goor. Allemaal opgedrogde troep. Daar mag wel even regenbuitje overheen. Heerlijk hoor, van dit soort 'oer' schapen die geen hulp nodig hebben bij de bevalling. Het rammetje van dit voorjaar was op zich snel verkocht, een ooitje zal wel sneller gaan. Eerst nog een week of 9 naar vrolijk gedartel kijken Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 31 augustus 201113 j Deze kun je ook fijn houden opweg naar een grote kudde Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 31 augustus 201113 j Auteur Helaas niet in combinatie met onze ram, haar vader... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 31 augustus 201113 j Dat is toch zo opgelost dat probleem heeft iedereen met geit en schaap fok, veel gebruiken een ram 1 jaar en dan wisselen ze onderling. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 31 augustus 201113 j Auteur We doen onze ram niet meer weg hoor Die is echt super, nooit vervelend en heel mak. En we moeten toch een bron van inkomsten hebben om de beesten weer van voer te voorzien de komende winter. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.