Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Schapen (in/naast de moestuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ooh! We hebben 2 schapen, een ooi en een ram, en de ooi is net bevallen! Stom, ik heb het niet eens zien gebeuren! Dit is de eerste keer, dus ik heb de dierenarts maar even gebeld. Dan kan hij even kijken of alles goed is gegaan, en misschien wat tips geven ofzo.

Het ene lam is duidelijk groter dan de andere, 2 lammetjes is volgens mij ook vrij zeldzaam bij een 1e keer, toch? 1 staat, de andere(kleinere) ligt, maar heeft al wel even gestaan. Zooooo schattig!

 

2iqfz9c.jpg

 

2uxu2cg.jpg

 

14d3dza.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wat een toffe verassing zeg, en wat zijn ze super leuk en lief, ik weet niet maar die grote hebben lekkere dikke vacht mischien moeten die kleintjes snachts in een binnenhok met vorst.

Die zwarte knietjes en flapoortjes

Zijn het mannetjes of vrouwtjes ?

 

Zou ook maar aan de buik van je geiten voelen

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts is net geweest, het zag er goed uit. Zeker bij de ooi en het grote lammetje. Het kleine lammetje lijkt ook goed, maar hij/zij moet wel snel gaan drinken en actiever worden, anders moet ik em bijvoeren. Geeft niets, lijkt me ook super!

De dierenarts wou niet teveel bij de lammetjes komen, dus kon alleen zien dat de kleine een rammetje is.

Het biggetje hebben we nog niet hier, pas eind deze maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik hoop dat goed komt met die kleine, keep us posted

bijvoeren lijkt me ook eerder leuk dan lastig, ik heb 2 jaar terug een nestje kittens gedaan (waarvan de moeder dood was gereden) vanaf dat ze 2

dagen oud was een super ervaring, veel werk maar heel leuk en bijzonder.

Moeten de lammetjes nou op een manier warm gehouden worden omdat ze vroeg geboren zijn in het jaar ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel jammer dat er waarschijnlijk geen ooi bij zit. Doet niet af aan de schattigheid, maar ooien verkopen nou eenmaal beter, of kunnen we houden.

Al is die grote wel heel mooi van tekening, dat scoort punten (paps is ook al zo'n hunk).

Je eet ook al eigen kweek kippenpoten, lamskoteletjes zijn ook niet te versmaden!Nog een maandje of 7,8 wachten, kun je ze in September heerlijk serveren met bv. appel-pompoencompote van eigen land

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...