HansK Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Hallo, Ik heb heel wat koriander geoogst, maar heb onderkanten laten staan zodat ze in het zaad kunnen schieten. Dat doen ze nu goed. Maar wanneer is de tijd om die bolletjes te oogsten. Moeten ze verdrogen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Ja, je moet ze zo droog mogelijk laten worden. Aan de plant dus. En daarna hang ik de takjes met zaadjes ook nog even in de kamer om ze extra droog te krijgen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HansK Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2012 Ok, dan laat ik ze nog mooi even staan. Misschien niet helemaal voor dit forum, maar... wat is je favoriete toepassing van het korianderzaad? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Ik gebruik het voor de inmaak, en voor bijvoorbeeld bouillons (kip of varken). Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 maar de zaadjes vallen wel op een gegeven moment uit hun jasje aan de planten, zakje eromheen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Of een bord er onder. Ik hang ze boven de kachel, daar heb ik droog haakjes gemaakt. Die kachel is deze maanden niet aan, dus er kan dan een bord of schaal onder om de boel op te hangen. Je kunt ook een papieren zak om de steeltjes heen doen. In plastic droogt het weer niet... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Ik heb die hele plant , toen die al iets aan het verdrogen was, kort bij de grond afgeknipt en ondersteboven in een ruime doos gedaan en in de garage gezet. Quote
sunburn Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Dag allen, Ik heb ook een heleboel korianderbolletjes in een papieren zak gedaan.Eenmaal de zaadjes uit de korianderbolletjes vallen, kun je deze dan onmiddellijk zaaien? Of is er een "ideaal" moment om deze te zaaien? Quote
RobO Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 in het voorjaar, vanaf april binnen, vanaf mei buiten Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Bij mij gaan ze op de kop in een papieren zak die je in sommige kledingwinkels krijgt..het hangt gewoon aan de kapstok oid. Ik oogst ze inderdaad pas als alles bruin is, en neem de papieren tas al mee naar buiten, want er vallen dan al enkele gemakkelijk af.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.