Ga naar inhoud

Koriander zaad oogsten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb heel wat koriander geoogst, maar heb onderkanten laten staan zodat ze in het zaad kunnen schieten. Dat doen ze nu goed. Maar wanneer is de tijd om die bolletjes te oogsten. Moeten ze verdrogen?

Geplaatst:

Ok, dan laat ik ze nog mooi even staan.

Misschien niet helemaal voor dit forum, maar... wat is je favoriete toepassing van het korianderzaad?

Geplaatst:

Ik heb die hele plant , toen die al iets aan het verdrogen was, kort bij de grond afgeknipt en ondersteboven in een ruime doos gedaan en in de garage gezet.

Geplaatst:

Dag allen,

Ik heb ook een heleboel korianderbolletjes in een papieren zak gedaan.

Eenmaal de zaadjes uit de korianderbolletjes vallen, kun je deze dan onmiddellijk zaaien? Of is er een "ideaal" moment om deze te zaaien?

Geplaatst:

Bij mij gaan ze op de kop in een papieren zak die je in sommige kledingwinkels krijgt..het hangt gewoon aan de kapstok oid. Ik oogst ze inderdaad pas als alles bruin is, en neem de papieren tas al mee naar buiten, want er vallen dan al enkele gemakkelijk af..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...