Geplaatst: 22 oktober 201213 j In een deel van mijn gerooide aardappels zitten gaten, van klein tot groot, sommige aardappels zijn van binnenuit helemaal opgevreten, uitgehold. Weet iemand wat dit voor ziekte is en wat ik er aan kan doen? Ik heb er ook foto's van.
Geplaatst: 22 oktober 201213 j Er zijn er een paar die er uitzien alsof er een woelmuis aan heeft gegeten. Maar die aardappel met dat zwarte gat is dan weer een geval apart. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 25 oktober 201213 j Grote vraat is wellicht van de woelrat. Die vreten ze echt behoorlijk aan, is meestal duidelijk te zien aan de tandafdrukken in de resten.De kleine gaten zijn waarschijnlijk van de kleine naaktslakken waar we helaas dit jaar al zoveel van hebben genoten.
Geplaatst: 1 november 201213 j Auteur Bedankt voor de tips. Ik denk dat het inderdaad een combinatie van slakjes en woelmuizen is. Alleen die witte uitwerpselen zijn dan wel vreemd. Ik woon in Frankrijk en heb hier weinig last van slakken. En die zwarte gaten waren eerst wit, dat zwarte is schimmel. Ik heb de aardappels naar een andere ruimte verplaatst waar geen muizen bij kunnen, en de aangestaste een nacht in zout water gelegd en gescheiden van de gezonde aardappels, hopelijk dat dit helpt.
Geplaatst: 1 november 201213 j Ooh... de aardappels waren al uit de grond? Dan zijn het vast geen woelmuizen geweest. Die poep ziet er uit als vogelpoep Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.