Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoi hoi

familymen

Recommended Posts

Hallo, beste tuinliefhebbers,

Effe voorstellen, naam is Steven - afkomstig uit Tienen (Belgie). Heb altijd al een tuintje willen beginnen maar het is er eigenlijk nooit van gekomen....

Nu heb ik een stukje tuin die ik aan het klaar maken ben om volgende seizoen te tuinieren. Het stuk is ongeveer 6 x 10 meter groot maar wij hebben beslist om met bakken van 1 x 1 meter te werken (en dit tussen het gras) Omdat we ten volle willen genieten van de zon denk ik dat we 6 bakken gaan kunnen plaatsen en misschien nog een sla bakje en een tomatenserre'tje....

De groenten die we denken te planten zijn:

tomaten,salade, wortelen, ajuinen, tuinkruiden, bonen, aarbeien, radijsjes, hmm en dat is het denk ik....

Ondertussen heb ik bijna het hele forum al doorgenomen en is zeer leerrijk maar toch denk ik dat ik toekomst gericht nog wel vragen zijn posten hier op het forum...

Tot schrijfs

Welkom familymen!!

Er is op het forum een hoop te vinden over tuinieren in bakken. Ik doe dat zelf ook

Kijk eens rond bij het topic squarefoot gardening en tuinieren in potten (ook wel de makkelijke moestuin genoemd) En denk eens na over bakken van 1,20 bij 1,20 meter, hierin kun je een vakverdeling maken van 30x30cm. Dit bevalt mij erg goed!

Groetjes, Helen

Groetjes uit de Betuwe

@Helen:

Thanks voor de info Helen, maar ik heb de houten planken al op 1 m afgezaagd... Zal de verdeling doen van 25x25cm is iets kleiner maar denk wel dat dit doenbaar moet zijn. Heb ondertussen al 2 bakken gemaakt en geplaatst, nog 4 te gaan. Nu maar hopen dat het zaterdag beetje droog blijft dan kan ik zaterdag de andere 4 bakken maken - ben gisteren een IBC regenton gaan kopen van 1000l om toch genoeg water te hebben zodat ik tijdens warme dagen de plantjes kan water geven

welkom

vraagje, waarom doe je nu voor de winter er geen kompost en aarde op?

als je de grond zo open laat liggen komt er HOOGST waarschijnlijk spontaan nog gras overgewaaid van de paden.

onkruid ziet op zo,n bloot perkje ook wel kans het te bedekken en dat wil je niet. dus ergens mee afdekken, hetzij met stroo, kompost of ander organisch materiaal is aan te bevelen.

maar je indeling ziet er keurig uit. veel succes