Geplaatst: 2 april 201312 j Auteur Graag!( en eigenlijk vooral hoe koud het `s-nachts is natuurlijk...misschien kan je aan de hand van de temp nu daar een schatting van maken?) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 april 201312 j (zie mijn edit) Ik denk dat het er 's nachts niet heel veel afkoelt. De schuur houdt de 'warmte' vrij goed vast. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 2 april 201312 j Auteur Edit: Hier in de schuur, onder de 150 Watt lamp, is het 16 graden. Die lamp hangt aardig hoog, omdat ze al wat groter zijn. Beetje afbouwen dus zeg maar. Kan je niet de 4 grootsten naar de caravan doen, en de kleintjes in die kleinere kooi in huis? Ok, dat is wel wat warmer. Ja de kleintjes zouden nog in de beneden keuken kunnen, ook onder een lamp dan. Daar is helemaal geen licht, is dat niet zielig? Heb jij die lamp nog dag en nacht aan?Enne, accepteren ze elkaar dan weer als de kleintjes na een week weer terug naar de grote gaan in de caravan? Zo eerst maar even bij de buurman zijn 150 watt lamp lenen en kijken wat dat geeft in de caravan... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 april 201312 j Kun je ze niet even in dezelfde kooi die nu in de keuken staat, in een schuur zetten die niet zo koud is? Als tussenoplossing?
Geplaatst: 2 april 201312 j Auteur Dat is dan de benedenkeuken(zonder licht) Nynke, of hele koude ruimtes, die zijn niet veel warmer dan in de caravan want het tocht er wel.Net de 150 watt infrarood van de buurman geprobeerd. Een heel verschil. Het is nu natuurlijk warmer dan om 8 uur, maar in het kistje wat Lie getimmerd heeft is het 20 graden onder die lamp. Dan zou het ` s-nachts nog enkele graden af kunnen koelen. Wij denken dus nu, vannacht nog binnen houden, de kachel daar al wat lager zetten, en morgen naar de caravan met de 150 watt lamp dag en nacht aan voorlopig.Wat denken jullie? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 april 201312 j Ja, even afharden Wel even kijken dat de kipjes wat weg kunnen bij de lamp, als die toch te warm wordt in de kist. De temp. loopt in een gesloten ruimte vrij snel op. Hier liggen ze al gauw in een kring, net buiten het heetste gedeelte van het schijnsel zeg maar. Bij ons staat de lamp dag en nacht aan, al zouden we dat niet doen als ze allemaal zo groot waren als die grootste kipjes. Die zouden rond deze tijd zelfs naar buiten gaan, als het niet zo koud was geweest.In die schuur is alleen wat licht van een klein raampje, verder is het er vrij donker. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 2 april 201312 j Dan moet het inderdaad kunnen, als je ze een beetje afhardt en als je de wind uit de caravan kunt houden !
Geplaatst: 2 april 201312 j Auteur De boerbuurman was hier net, en vind de caravan nog geen goed idee. Voornamelijk omdat het nu zo warm is waar ze zitten. Inderdaad wat jullie al noemen het afharden is echt belangrijk, hij zegt als ik ze nu meteen tien graden lager geef zullen ze niet blij zijn. Dan gaan ze toch naar de benedenkeuken, daar is ook een miniraampje, met lamp..gewoon in zijn lage hok, dat moet nog maar even. en dat tot na het weekend, dan kijken we verder. De familie kan omlopen en hoeven dus niet in de benedenkeuken te komen.Dank voor het meedenken Hij zei trouwens dat een van de Marans/Bresse ( die ik er al van verdacht) zeker ook een haan is. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 april 201312 j Auteur Zonet hebben we de kipjes verhuisd..van de benedenvoorkeuken naar de benedenachterkeuken( jullie zullen wel denken, eten die lui veel of zo...) De caravan is vrijwel klaar, maar toch nog te koud bevonden, ze zullen nog even in dit hok van 1,5 x 1,2 moeten blijven.Bovendien heeft Lie nog geen tijd om het schrikdraad te bevestigen, en de vossen hebben jonkies en sluipen rond het huis en ook zit er nog geen poort in het hek. Maar de grootste reden is toch de kou.Zien kippen het infraroodlicht eigenlijk niet?Op de tweede foto zie je dat ze wat onrustig zijn van de verhuizing; we hebben het wel helemaal in het donker gedaan, supergemakkelijk om ze te pakken dan , het ging eigenlijk zonder slag of stoot. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 april 201312 j Wat een leuk stel kipjes heb je Jet.En helemaal met dat infraroodlicht dan heb je hele leuke " roze" kipjes Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Geplaatst: 2 april 201312 j Auteur Dank je Conny, ik ben er ook erg content mee We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 april 201312 j Auteur Ze hebben er de nacht goed doorgebracht, en waren vanmorgen net zo tierig als normaal. Ze krijgen wel wat meer moeite met de ruimte volgens mij, en de twee kleine haantjes zitten elkaar een beetje dwars..maar misschien is het net zoals bij jonge poesjes spelend oefenen voor later? Geen idee.Ik vind het weinige dag licht wel zielig, maar ik kan er even niets aan doen. Misschien na het weekend naar de caravan, als het niet meer vriest in de nacht. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 april 201312 j Ja ze zijn net als poezen, en eigenlijk heel wat andere jonge dieren, aan het oefenen voor later. En al wel een beetje de rangorde aan het bepalen. Maar dan zonder bloedvergieten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 9 april 201312 j Auteur De kippen zijn vanavond verhuis naar de caravan. De ren is klaar, en het schrikdraad zit erom heen!Een echte vesting...We hebben er een open kist in met de lamp erboven.Lie heeft net even door het raam gekeken, de dames en heren liggen in een kring zoals Jorieke ook al beschreef. Ze hebben er lekker de ruimte, ik ben benieuwd, en ga morgenvroeg meteen kijken! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 april 201312 j Auteur Ja morgen, we hebben gewacht tot het beneden donker was zodat we ze gemakkelijk onder die zware ren uit konden krijgen...buiten was het licht, ze keken hun ogen uit buiten lekker groen gras!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 april 201312 j Kunnen ze ook naar buiten dan? Vinden ze heerlijk! Let er dan alleen wel op dat ze hoogstwaarschijnlijk hun binnenhok niet terug vinden 's avonds Meestal lukt het wel, als je ze er 's ochtends zelf uit hebt laten komen. Maar het kan ook zijn dat ze in de ren op een hoopje gaan zitten piepen en in slaap vallen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 april 201312 j Auteur Nee nee nog niet. Dat groene gras was buiten onderweg. De eerste week blijven ze nog binnen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 april 201312 j @ Appelvrouw,leuk je te volgen met je kippen ,zo te lezen hebben ze het heerlijk bij je,veel plezier ermee en ik blijf meelezen. De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Geplaatst: 11 april 201312 j Tot welke temperatuur en leeftijd ga je de lamp aanhouden snachts? Ik haal de mijne zaterdag op en volgende week is het over de 20 gr in Hongarije en snachts 10, ze zijn dan 6 weken en een paar dagen.. Jouw jongsten zijn nu toch ook zo oud? waar blijft die foto nou..mopper mopper... http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 12 april 201312 j Auteur sorry Piro, moest plots iets sneller naar Nl en kon geen foto meer maken...komt dus volgende week. Lamp laat ik denk ik in de nacht nog een week of twee, maar wel een minder wattage..bv 100 watt. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 april 201312 j liever minder Watt natuurlijk, dat scheelt elektrakosten... http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 17 april 201312 j Auteur Jorieke heb jij je kipjes al naar buiten laten gaan?Het was hier zoo warm vandaag, ik heb echt zin om ze naar buiten te laten.De kleinsten zijn nu een week of 7 à 8? De groten 10 week dan toch? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.