Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag kwamen enorme groepen kraanvogels over..met honderden tegelijk, wat een herrie geeft dat ( mooie herrie dat wel )

Het was eigenlijk pas net na 4 uur, tot nu toe hadden we de afgelopen weken kleine groepen gezien die wat in de rondte vlogen en de graanvelden afstruinden..nu was het duidelijk dat ze gingen vertrekken..hoog in de lucht, in een enorme V vormen van enkele honderden vogels namen ze hoogte richting het zuiden.

"Neem me mee" riep ik nog, maar ze hoorden me al niet meer...

img426596521354205889.JPG

Over het algemeen geeft dit vertrek het begin van een koude periode aan..de vogels vliegen voor de koude lucht uit, meestal gaat het dan vriezen. Voor afgelopen nacht was er een enkele graad vorst aangekondigd die niet gekomen is, misschien dat het vannacht wel gaat vriezen...

Voor de boeren hier is het vertrek van de kraanvogels een duidelijk teken..haal je winterjas uit de kast en je koeien binnen

216832-b2d6d0c7e7b5a153537a665b2f07399c.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
wat een prachtige Belevenis & Foto van je!

Onderste foto is van de Vogelbescherming..ff vergeten erbij te zetten.

Boven ste foto is van eigen hand uit februari..vanavond was het al te donker om nog foto`s te maken...

Geplaatst:

Haha dacht ook al... die Jet heeft nu een lekkere telelens erbij genomen...

Had ook al fotooz hiervan op je site gezien. Prachtig lijkt me dat als dat over je heen komt vliegen.

En ... ojaaaah... de crosne... zou ik toch bijna vergeten!

Geplaatst:
Prachtig lijkt me dat als dat over je heen komt vliegen.

Echt het is geweldig! Het was vanavond in de schemering, ik stond notabene te koken, en dat geeft altijd behoorlijk herrie bij mij, maar ik hoorde ze buiten en stormde het balkon op...zo`n herrie ik telde snel de grootste vlucht ( want ik doe mee met de website kraanvogelmigratie, die de migratie bijhoudt http://champagne-ardenne.lpo.fr/grues/point_sur_la_migration.htm) minstens 150 vogels in een vorm

Geplaatst:

Ken je dat programma Earthflight?Bij de eo op maandagavond, van de week prachtige beelden van oa kraanvogels, heel indrukwekkend.

Lijkt me geweldig om ze zo over te zien /horen komen.

Geplaatst:

Dinsdag avond, en prachtig inderdaad. Vorige week aflevering kwamen ze over de bollenstreek (wat een rechtoe-rechtaan landje hebben we toch...).

Geplaatst:
Ken je dat programma Earthflight?

Inderdaad een keer gezien,en sindsdien steeds gemist. Hier kan ik geen uitzending gemist zien,maar misschien nog dinsdag thuis, dank je wel Yola, Sovreze en RvO...je zal het ook wel op dvd krijgen..misschien iets om van Sint te vragen?( Ga gewoon mijn schoen zetten woensdag )

Geplaatst:

Volgens mij passen ze er wel op. Gigje of 6 ongeveer.

Oh... en je kan ook nog kiezen: het orgineel (engels gesproken) óf de nederlands gesproken versie

Geplaatst: (aangepast)

Conny: Jij kan dat eventueel gewoon zelf downloaden, bv via Pirate Bay of een andere downloadsite. (Als je dat niet lukt moet je nog maar eens roepen.)

Jet woont in Frankrijk en heeft daar slechte internetverbinding dus die kan dat niet, vandaar dat we het zo doen.

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...