Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

leuke soortjes weer Jorieke!

hier komt mijn verlanglijstje!

Sint Jans-ui

muskaataardbei

Franse en Duitse wintertijm

peultjes paars/blauw/grijzige bloemen

Allium senescens glaucum

Grove rode bieslook

Welsh onion planten

Aardamandel

ik heb voor jou:

in ieder geval peper...geen hele maar gemalen pepers. wel behoorlijk heet maar je hoeft er daardoor maar weinig van te gebruiken...

verder krijg je behoorlijk wat suiker en olie oid van me omdat ik vorig jaar je doosje was vergeten mee te nemen maar ik was het niet vergeten!

voor zover ik weet kunnen we hier niet (eenvoudig) kaneel, zwarte peper, nootmuskaat oid kweken, misschien wil je dat ook?

verder kijk je maar even in mijn lijst en bedenk ik nog wel wat...

heb je inmiddels het wilgenroosje al?

ik zou trouwens best wel een paar hamlapjes willen...

Geplaatst:

Jorieke heb je voor mij een paar Welsh onion plantjes.Erny komt bij jullie moestuindag. Misschien wil Erny ze wel meenemen naar onze Noordelijke moestuin middag?

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ha die Eva! Ik heb het allemaal voor je genoteerd! En bedankt alvast voor wat je voor mij meeneemt

Kaneel, nootmuskaat, en dat soort specerijen ruil ik al met Dennis(lp), Dus daar ben ik in voorzien

Die hamlappen kunnen geregeld worden! 2 stuks? Of..? Ik moet nog even opzoeken wat ze gemiddeld zo ongeveer wegen per stuk

Geplaatst:

Hi Jorieke,

Ik zou graag Franse en Duitse wintertijm, venkel, Allium senescens glaucum, muskaataardbei, grove rode bieslook en diverse soorten Munt van je willen hebben. Voor jou kan ik afwasmiddel, koffie, rijst, olie en ketjap meebrengen.

Geplaatst:

Staat genoteerd Nepomuk! Alvast bedankt voor wat je voor mij meeneemt (val ik in herhaling?)

Qua ketjap heb ik daarna wel genoeg denk ik (dat gaat toch zeker wel 2 jaar mee? In gesloten toestand?)

Ik maak nog wel even een beter lijstje van de munt-soortjes, heb je zo wat soorten die je bijv. zoekt?

Geplaatst:
Ze zijn er ook van plastic, van dakleer, van... Binnenband? Wat al niet meer.

Ondertussen de werkplaats afgestruind naar materiaal voor je koolkragen..maar nog niks gevonden. Ik heb het nog niet opgegeven, maar weet even niet hoe ik bv aan binnenband oid kan komen. Dakleer had Lie wel, maar dat is uit de oertijd..het zit vol met gaatjes

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Staat genoteerd Nepomuk! Alvast bedankt voor wat je voor mij meeneemt (val ik in herhaling?)

Qua ketjap heb ik daarna wel genoeg denk ik (dat gaat toch zeker wel 2 jaar mee? In gesloten toestand?)

Ik maak nog wel even een beter lijstje van de munt-soortjes, heb je zo wat soorten die je bijv. zoekt?

Die ketjap moet zeker minimaal wel 2 jaar meegaan. Wat betreft de munt, mijn kruidentuin is in nog in de maak en nog muntloos ik ben dus blij met wat jij missen kan. Ik heb zelf alleen nog maar de "gewone" munt in de tuin gehad dus ben benieuwd naar de andere soorten

Geplaatst:

Over de koolkragen: de platte variant vind ik erg fijn, de opstaande randjes (bloempotten, regenpijp) iets minder... Ook qua opbergen.

@Nepomuk: ik maak een leuke collectie voor je Ze moeten wel in potten hoor, anders nemen ze je hele tuin over. Die potten kan je ook ingraven, zodat ze toch een soort van vollegrond-planten zijn. Pas dan alleen wel weer op met de uitlopers die boven de grond wortels maken

@Conny: Ik zal zo even mijn vraag en aanbod lijst opnieuw posten. Bijv. ketjap streep ik dan door, omdat ik daar maar weinig van nodig heb. Suiker, olie, wc papier ( ) is niet gauw teveel van.

Geplaatst:
Over de koolkragen: de platte variant vind ik erg fijn, de opstaande randjes (bloempotten, regenpijp) iets minder... Ook qua opbergen.

ik heb vorige week zeil gelegd in de kamer van m'n dochter. van de restjes kan ik best wel een stuk of tien koolkragen knippen...hoe groot moet zoiets eigenlijk zijn? misschien haal ik er wel meer uit....

Geplaatst:

@Nepomuk: ik maak een leuke collectie voor je Ze moeten wel in potten hoor, anders nemen ze je hele tuin over. Die potten kan je ook ingraven, zodat ze toch een soort van vollegrond-planten zijn. Pas dan alleen wel weer op met de uitlopers die boven de grond wortels maken

helemaal top. Ik zal ze in potten ingraven

Geplaatst:
hoe groot moet zoiets eigenlijk zijn? misschien haal ik er wel meer uit....

Eva, dat zou ik eigenlijk doen, maar als jij materiaal hebt...vind Jorieke dat vast niet erg.

Kijk even hier:http://www.youtube.com/watch?v=xf_ySKcOeZQ

Ik zoek ondertussen door naar materiaal totdat ik weet of het jou gelukt is, en hoeveel kragen Jorieke wil...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• Nieuwe aanmaken...