Ga naar inhoud

Featured Replies

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Het zou ook mooi zijn als hij gaat bloeien met van die statige rose kelken.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vast wel. Maar je zou er misschien een kunnen laten bloeien? Voor de mooi? Als er tenminste bloemen komen.  Ik zocht op uitputting van de wortel door bloei maar vind er niets over op het web Deze plant als sierplant gekocht bloeit al maanden.

image.jpg

Geplaatst:

Ik denk eigenlijk van niet.

De bloei is vaak een teken van kracht.

Een sterke plant maakt veel ondergrondse scheuten, scheuten die volgend jaar nieuwe planten zouden worden.

Is de sierplant dezelfde als de eetbare variant? @appelvrouw

Geplaatst:

Lastig te bepalen. Want niet gekocht als eetbare plant er staat we:  “niet voor consumptie bedoeld”. Het is dan wel een curcuma longa. Maar toch niet duidelijk en je weet ook niet wat er ingedonderd is door de kweker. Als hij in wintervast gaat zullen we eens kijken naar de wortelstok. 
Ik vermoed dat onze opgekweekte wortels uiteindelijk ook zo mooi kunnen bloeien in ons klimaat.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Hier staan ze niet in de kas, maar wel onderdaks.

IMG_20240916_124454_241.thumb.jpg.39e116959f91f553f49d37665c5327cf.jpg

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik had ze vast nog wat langer in de grond kunnen laten, daar in mijn kas. Maar ik had zin in schatgraven. Dus ik heb de grootste plant geoogst (hij werd hier en daar wat geel en bruin trouwens, maar ook nog erg veel groen in het blad)

227_2532.JPG

Volgens mij niet onaardig, 380 gram schoongemaakt en wel.  

227_2533.JPG

Al zijn er wat stukjes bij die meer onder het plant-gedeelte vallen, en niet echt wortel zijn, als je begrijpt wat ik bedoel? Dat zit dan alleen wel heel erg vast aan de wortel, je klikt het niet zo los ofzo.  

Hier dat gedeelte links bijv.:

227_2536.JPG

Geplaatst:

Mooie oogst!! Erg leuk.

ik heb van de week mijn plant ook verpot.

Kreeg m van t voorjaar op de moestuindag en heeft buiten gestaan in een vrij royale pot in mijn tuin, beschut op het zuiden.

Alleen een beginnend verdikte wortel.

Wie weet volgend jaar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic