Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Opgespitte winterrust kikkers

davo1979

Recommended Posts

Wist even niet waar ik het neer moest zetten. Van de week wezen spitten en onder het spitten zijn er dus 2 kikkers opgespit. Die zaten dus op 25 cm ongeveer in de grond. Helemaal lam van het slapen en het ineens een soort gewekt te worden. Ik heb ze dus maar in een emmer gedaan waar onkruid en grond in zat voor de vuilnis. De emmer staat in een open bak met wat hooi erop. Heb ik hier goed aangedaan?

Kunnen ze wel uit de emmer klimmen als ze wakker worden?? En zijn het geen padden? Niet dat dat voor jou uit zou maken, ik bedoel, goed dat je ze een goed plekje wilt geven maar naar mijn idee houden kikkers hun winterslaap onder water en padden onder tegels of grond

Het leken kikkers maar misschien zijn het padden. Maakt mij niet uit .Ja hoor ze kunnen eruit maar ze gingen door met slapen. Vond het zo zielig en dieren die uit winterrust komen en geen eten krijgen raken vaak verdwaasd en gaan vaak dood (met natuurlijk de kou in gedachte). En dat was nou niet echt de bedoeling.

Ik had vorig jaar heel veel padden op het stuk, die sliepen onder de dakpannen die ik had neergelegd. Dik dat ze werden met al die slakken. Was gewoon grappig om elke week even te kijken onder de dakpannen en dan dikker wordende padden te zien.