Geplaatst: 30 maart 201114 j Ik heb de materie die hier gepredikt wordt niet gelezen (en misschien mag ik daarom uberhaupt wel niet reageren) maar planten gaan sowieso dood van teveel zout in de grond(water). Een plant krijgt zijn water namelijk binnen via osmose, een systeem dat we allemaal wel kennen van de lessen biologie. Het werkt (simpel uitgelegd) omdat het vocht in de plantcellen zelf zouter is dan het grondwater, en vanwege allerlei natuurlijke wetten en processen kan er daarom dus water van buiten (grond) naar binnen (plant) stromen. Wie (teveel) zout toevoegt aan zijn grond, o.a. door overbemesting, maakt dat het grondwater zouter wordt dan het water in de plant en dan werkt osmose dus niet meer. Zout, in welke vorm dan ook, is wel het laatste dat ik mijn planten zou geven. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 30 maart 201114 j Bij ons krijgen de zaadjes en plantjes alleen maar water vermengd met 5gr. keltisch zeezout/10ltr water. Ben ook zeer benieuwd wat het resultaat, de oogst hiervan zal zijn. Ben nog niet zo lang geleden hiermee begonnen maar de zaden komen goed op en kiembladeren zien er in ieder geval nog mooi groen uit.We zijn maar primitieve beginnende sfg-boeren en gaan wellicht gigantisch de kop stoten. Ik zal laten weten hoeveel kilo's tomaten, komkommer, paprika, sla, tuinbonen en nog zo veel meer we gaan oogsten.
Geplaatst: 30 maart 201114 j Zolang je niet weet of je 'gigantisch de kop gaat stoten' en de plantjes goed groeien, is er niets aan de hand. Positief blijven! Good things come in small packages
Geplaatst: 30 maart 201114 j Ik woon aan het strand is dat boffen morgen ff zeewier rapen ...lol Stop waiting 4 things to happen...Go out and make them happen
Geplaatst: 30 maart 201114 j Zolang je niet weet of je 'gigantisch de kop gaat stoten' en de plantjes goed groeien, is er niets aan de hand. Positief blijven! Zo is dat: positieve gedachtenkracht zaaien
Geplaatst: 30 maart 201114 j Je zou de groenten al oogstbaar kunnen visualiseren Good things come in small packages
Geplaatst: 31 maart 201114 j Inderdaad Ik zou wel een experimentje willen doen. 1 pot met aarde + een beetje zeewier als mulch, en 1 pot op de gewone manier. Eens kijken wat er gebeurd, ik ben wel heel nieuwsgierig.
Geplaatst: 31 maart 201114 j Me too M'n vriend raadde me ook aan een gedeelte met en een gedeelte zonder te doen, voor een evenwichtige uitkomst. Good things come in small packages
Geplaatst: 4 april 201114 j Naar aanleiding van ontvangen pb tjes. Er is onder enkele forumleden weerstand tegen het gebruik van zeezout in de moestuin. Zeemineralen zou geen probleem zijn. Er is, als ik het goed begrijp, verwarring over de gebruikte naam in dit topic. Met zeezout worden hier toch de zeemineralen bedoeld? En met zeemineralen wordt het Keltisch zeezout bedoeld? Dacht de materie begrepen te hebben, echter nu wordt het verwarrend. Voor de duidelijkheid; mocht ik ergens zeezout hebben genoemd, dan worden daar de sterk verdunde zeemineralen mee bedoeld.
Geplaatst: 4 april 201114 j Lijkt me logisch. Je gaat geen zout puur door je tuin strooien. Wat ik begrepen heb: heel mild, ziltig gietwater... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 4 april 201114 j Me too! Had bedacht dat ik best wel héél lang met 1kg van dat Keltische zeezout kon doen, zowel voor tuin als voor mezelf ga ik dat zeer goed verdunnen. En als ik t kan drinken en gezond kan blijven, dan kunnen mijn plantjes dat ook! Edit: is het misschien een verstandig idee om dit topic door een Moderator te verrijken door "Keltisch" voor zeezout te zetten? Good things come in small packages
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.