jvdh Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Ik heb zojuist een Mirteboompje gekocht, maar nou is mijn vraag; wanneer kan ik deze het beste in de vollegrond zetten? Vorig jaar hebben we onze appelbomen in Mei in de grond gezet, maar kun je ze eigenlijk gedurende het hele jaar met uitzondering van 's winters buiten zetten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 De in tuincentra en op andere plekken aangeboden potcultuur ( vaste planten en bomen/struiken) is bedoeld, dat je het jaarrond zaken in de tuin kunt plaatsen. Maar zoals je zelf al zegt is poten bij vorst ( en ook grote hitte ) niet aan te bevelen. Nu is een Mirtestruikje niet echt lekker winterhard. Kan Mirte heus wel wat vorst verdragen hoor, maar zo'n net gekocht ding komt van een kweker, waar hij in beschermde condities tot de verkoop wordt opgekweekt. Dan is het niet raadzaam zo'n wat zachter struikje nu gelijk de kou in te sturen ( zie komende week ) Maar daarna zal dat best kunnen.Zet het struikje vooral nu, in afwachting van definitief uitplanten, niet te wárm. Beter niet binnen. Of u moet een koude kamer hebben. Wél licht. Maar verder zou je een fruitboompje gekocht in mei, inderdaad gewoon moeten kunnen poten hoor. Goed water geven dan wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts