Louise99 Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Is het echt nodig om pootaardappels voor te kiemen, kunnen ze niet zo de grond in? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Ja hoor, dat kan ook. Met voorkiemen geef je ze alleen een voorsprongetje. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Bij vookiemen bescherm je de overige kiemen die op de aardappels zitten zodat de oogst wanneer alles in de grond uitloopt meer is. Deze kiemen zijn eigenlijk de navelstreng voor een nieuwe aardappel in de grond. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louise99 Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 Dus het is wel beter, voorkiemen, en kunnen ze dan na een week of 2 voor voorkiemen dan nu de grond in? In grond wat een beetje bemest is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Bij voorkiemen bescherm je de overige kiemen die op de aardappels zitten zodat de oogst wanneer alles in de grond uitloopt meer is. Deze kiemen zijn eigenlijk de navelstreng voor een nieuwe aardappel in de grond. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 ja, de vroege wel, je wint wat tijd,wij wrijven de meeste spruiten er af en laten de drie grootste zittendan planten we met spruiten boven of opzij 10 cm diep als de grond genoeg is opgewarmd, zeg minimaal 6 gradendan vliesdoek erover tot de nachtvorst voorbij is, tussendoor soms nog even aanaarden over het jonge groen als het koud blijft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts