heidike_21 Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Vorig jaar had ik 2 plantjes meloen gekocht , zij hebben het vrijwel meteen begeven .Ik denk dat ik ze niet genoeg liefde heb gegeven , of iets fouts heb gedaan .Nu dit seizoen wil ik opnieuw een kans wagen om een water en suikermeloen te planten .Ik had al veel gelezen over handmatig bestuiven en het zag er niet echt moeilijk uit .Maar ik had toch nog bepaalde vragen . 1) Kan je zowel water als suikermeloenplantjes kopen in de winkel ? Vorig jaar heb ik alleen suikermeloen gevonden . 2) Ik las dat je het best paardenmest onder of naast de plant moet leggen voor een broeikasteffect ? Wat als je niet over paardenmest beschikt ? Kan je het dan ook anders doen ? Bijvoorbeeld door huiveltjes te maken en ze daar op te planten ? Met wat voor zand maak je de huiveltjes het best ? Met potgrond of gewone zand ? 3)Ik heb wel heel de serre extra bemest met konijnenmest , is dat goed ? Ik beschik op het moment nog niet over kippenmest aangezien wij pas dit weekend over kippen beschikken . 4) Meloenen moeten extra bemest worden heb ik vernomen , klopt dat ? En met wat voor meststof kan ik gebruiken ? Is universele tuinmest voldoende ? 5) Handmatig bestuiven mag dat al vanaf het begin ? Of eerst de bijtjes een kans geven om ze zelf te bevruchten ? Zo dit waren even de vragen waar ik op kwam , en ik zag niet echt iets staan over meloenen dus heb ik maar even een ander topic aan gemaakt .Als ik nog meer vragen heb , stel ik ze nog wel . http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Hier ook al een serie vragen en antwoorden met betrekking tot het kweken van meloenen:meloen-t8158.html?hilit=meloen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts