piggy Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Na al deze wijsheid zie ik nog geen oplossing!Mensen die het weten kunnen hebben me verzekerd dat een lekker klaargemaakte kat niet van een konijn te onderschijden valt! Quote
HuubvG Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Op mijn vraag op de vorige pagina wie het apparaat heeft, heeft niemand die gereageerd heeft, zelf zo een apparaat. Als je gaat kijken bij reviews bij de webwinkels dan zie je alleen dit soort berichten: 'apparaat is te kort in gebruik om verschil te merken', 'apparaat werkt niet goed, katten komen toch in de tuin' en opmerkingen over de irritante pieptoon, dus ik ga het maar niet doen. Kon ik maar schrikdraad net als in de achtertuin aanleggen, 100% effectief, maar in de voortuin vraagt dat om moeilijkheden. Mensen met hun honden etc. Dan maar kattenschrik blijven strooien, dat helpt in ieder geval afdoende zolang je dagelijks strooit. Quote
AshaiRey Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Gelukkig kost kattenschrik niet veel. Of een nieuwe fruitboom omdat de oude als krabpaal is gebruikt. Of nieuwe vijvervissen omdat je oude uit het water zijn gevist en verschrompelt op de kant liggen en ja ik heb een kat dit zien doen. Of een extra net kopen om een sbed met nieuwe aanplant te beschermen. Leuk je tuin vol met netten, schrikdraden, waterspuiters met bewegingsdetectie, geluidsbarrieres, gaas en stank. Moet allemaal maar kunnen tegenwoordig en je mag er vooral niets van zeggen. Tevens wil ik gelijk mijn excuses maken voor de toon die ik hiermee zet. Het is nergens persoonlijk of kwetsend bedoelt. Alleen hopend dat mensen die katten los laten lopen zich ook kunnen\gaan voorstellen dat ze overlast veroorzaken en al het andere een reactie is op hun eigen gedrag. En dan nog wat constructiefsOp mijn vraag op de vorige pagina wie het apparaat heeft, heeft niemand die gereageerd heeft, zelf zo een apparaat.Buiten de al eerder genoemde overlast verjagen deze apparaatjes niet alle katten. De wat oudere en soms meer dove kat negeert ze helemaal. Ook worden andere nuttige nieren zoals egels en vleermuizen hierdoor behoorlijk gestoord. Het is een oplossing voor hooguit een of twee weken. Quote Groetjes,Bram
HuubvG Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Katten en hondenoverlast staan op de top tien van overlast. Ik heb geen hekel aan honden en katten. Beide kunnen ze hun eigen gedrag niet helpen, hun bazen wel. En daarover zijn we het eens, dat de mens niet zover te krijgen is dat hij zorgt dat een ander geen last heeft van zijn huisdieren. Helaas, dus dan maar het beste ervan proberen te maken. Voorts zit je wel te iets te willen tegen de natuur in, die wil je naar jouw hand zetten door een moestuin of een vijver, maar er zijn ook andere diersoorten en mensensoorten. Je moet op allerlei manieren aan gewasbescherming doen als je wat voor jezelf wilt oogsten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.