Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer nou wat wel en niet naar buiten...


mopperdoos

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,

 

Ik ben een beetje in de war van alle info.....

Nieuw in groentetuinland.....ik heb vanalles wat gezaaid en op de verpakking staat dit en het forum zegt dat en het weer is anders dan normaal.....ik weet het niet meer....dus mijn vraag is, Wanneer moet wat naar buiten, of moet het binnen of onder een tunnel of.....

 

Ik heb:

Stamslaboon

Sugarsnaps

Cherry tomaatjes

Courgette

Suikermais

Zonnebloemen

Pepers

Paprika

Krulsla

 

Ik wil ook radijs, wortels en spinazie zaaien....moet dat nu al en zo ja, tunnel erover?...

 

Ik hoop dat er iemand is die mijn opstartprobleempje kan oplossen.....alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen, geen paniek!

 

Het is nog vroeg genoeg, ik geef een natte vinger advies omdat iedere tuinier het weer anders aanpakt, dus achter je gewassen zet ik wat ik zou doen.

 

Stamslaboon A

Sugarsnaps B

Cherry tomaatjes A

Courgette A

Suikermais A

Zonnebloemen A

Pepers A

Paprika A

Krulsla B

radijs, B

wortelsB

spinazie B

 

A is eventueel binnen voorzaaien begin mei, half mei buiten uitplanten of een van de vele variaties daarop,

 

B is nu buiten zaaien.

 

Je kunt telkens een beetje zaaien over de periode die op het zakje staat, zodat je bij mislukking niet alles kwijt bent en de oogst verspreidt.

 

Enkele A plantjes kun je alvast wat proberen te vervroegen, met risico dat ze dood gaan.

 

Intussen veel kijken in boeken, op internet, en bij medetuiniers.

 

Veel zaaiplezier en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...