Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Welke lookachtige is dit?

Featured Replies

Geplaatst:

Nee ik heb ze niet geproefd. Ik zal eens kijken wat er aan bolletje onder zit ook over een aantal weken/maanden, ik wil in ons 'bos' een stukje inplanten met deze uien, dus ik ga ze flink vermeerderen dit jaar. Al die bolletjes bovenop ga ik ook in potten stoppen. Of in een ondiepe bak die ik dan weer ingraaf ofzo, ivm onkruid en vocht enz. Het zullen eerst nog hele kleine gras achtige sprietjes zijn natuurlijk. 

Ik kan dan ook wat van die bolletjes missen, maar weet dat het dan wel even duurt voor je er echt zo'n hoge gave bloem aan hebt. 

Ik heb meteen nog even wat extra foto's gemaakt:

Dit is de hoogste plant

IMG_6035.JPG

dikte:

IMG_6039.JPG

En bij meerdere stengels komt ergens op +/- 10 cm vanaf de grond een klein gekruld stengeltje tevoorschijn:

IMG_6041.JPG

De wilde lookjes die in mijn kruidentuin opkomen, die ik altijd kraailook noem, staan er ook weer leuk bij. Die zijn een stuk lager, veeel minder dik, en het is toch echt geen kraailook als ik dat opzoek. http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=flora_nl_v2&id=440&menuentry=soorten 

Maar wat dan wel? Ik heb alle alliums op soortenbank doorgenomen en hij staat er niet tussen. 

IMG_6042.JPG

IMG_6043.JPG

IMG_6046.JPG

IMG_6047.JPG

Geplaatst:

Wat een leukerd! Is dit misschien berglook?

Geplaatst:
  • Auteur

Mooie fotoserie @Jorieke123. :thumbup:

Misschien zijn er van de wilde look ook weer verschillende ondersoorten, wellicht wat minder bekend?

O ja, ik hoef geen bolletjes, mocht mijn vorige bericht die indruk gewekt hebben.

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.