Jorieke123 Posted June 16 Share Posted June 16 Nee ik heb ze niet geproefd. Ik zal eens kijken wat er aan bolletje onder zit ook over een aantal weken/maanden, ik wil in ons 'bos' een stukje inplanten met deze uien, dus ik ga ze flink vermeerderen dit jaar. Al die bolletjes bovenop ga ik ook in potten stoppen. Of in een ondiepe bak die ik dan weer ingraaf ofzo, ivm onkruid en vocht enz. Het zullen eerst nog hele kleine gras achtige sprietjes zijn natuurlijk. Ik kan dan ook wat van die bolletjes missen, maar weet dat het dan wel even duurt voor je er echt zo'n hoge gave bloem aan hebt. Ik heb meteen nog even wat extra foto's gemaakt: Dit is de hoogste plant dikte: En bij meerdere stengels komt ergens op +/- 10 cm vanaf de grond een klein gekruld stengeltje tevoorschijn: De wilde lookjes die in mijn kruidentuin opkomen, die ik altijd kraailook noem, staan er ook weer leuk bij. Die zijn een stuk lager, veeel minder dik, en het is toch echt geen kraailook als ik dat opzoek. http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=flora_nl_v2&id=440&menuentry=soorten Maar wat dan wel? Ik heb alle alliums op soortenbank doorgenomen en hij staat er niet tussen. 2 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted June 16 Share Posted June 16 Wat een leukerd! Is dit misschien berglook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted June 16 Author Share Posted June 16 Mooie fotoserie @Jorieke123. Misschien zijn er van de wilde look ook weer verschillende ondersoorten, wellicht wat minder bekend? O ja, ik hoef geen bolletjes, mocht mijn vorige bericht die indruk gewekt hebben. Quote Teeltwedstrijd MTF organisatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 26 Share Posted July 26 Ik heb de hoogste soort opgegraven en dit was de oogst. Ik heb een enkele bewaard om te proeven en de rest weer uitgeplant. 1 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 26 Share Posted July 26 Rauw smaak het naar een pittige ui. Gebakken zit er niet echt een uitgesproken smaak aan...? Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts