Geplaatst: 7 mei 201312 j Dag iedereen, Ik leest hier al een tijdje mee en ik vind dat het nu toch echt tijd is om mij even voor te stellen. Ik ben Revillish, ik ben 25 jaar en ik woon in Twente.Ik heb sinds jong af aan interesse voor de natuur en voornamelijk moestuinieren.Mijn wens was altijd om kleinschalig te gaan telen. Sinds vorige jaar woon ik samen met mijn vriend in een heerlijk huisje met een prima tuintje. Afgelopen weken hebben mijn vriend en zijn vrienden hard gewerkt aan ons tuintje en ze hebben uiteraard ook ruimte gemaakt voor mijn moestuin. Sinds 30 april heb ik 3 vierkante meter tuinen in onze tuin staan. Hierin verbouw ik verschillende groentes, kruiden, vruchten; van radijs tot koolrabi, van komkommers tot broccoli, van berlotti bonen tot blauwe bessen. Naast de bakken is er een beperkte ruimte voor grotere planten zoals courgettes en andere planten die dieptes en ruimte nodig hebben. Ik zou waarschijnlijk hier niet vaak posten maar ik probeer hier en daar beetje actief te blijven.het lijkt mij erg leuk om met jullie mee te schrijven en ervaringen te delen. Foto's lukt helaas op dit moment niet ivm mijn ipad. Edit:Mijn lijst: - butternut pompoen- ronde courgettes- courgettes - gele paprika- vele soorten peperplanten (hopelijk besteed ik daar iets meer aandacht aan)- galia meloen- komkommers- augurken- aubergine black beauty- aubergine kermit F1 - broccoli- paarse broccoli- spruitkool- paarse koolrabi- koolrabi - paksoi- lollo bionda- rode eikenbladsla- volle grondsla- spinazie matador- diverse soorten pluksla- radijs easter eggs- wortel rainbowmix - peul nori- stokboon berlotti - stoksnijboon- erwten- en een verrassingsboon. Geen idee meer wat het is, ik had het vorig jaar bij Bustani besteld. - snacktomaten rood- snacktomaten geel- paar andere soorten die bijna dood zijn (??) - framboos- blauwe bes- aardbeien - munt- rozemarijn - tijm- dille- koriander- basilicum thai siam- basilicum citroen - knolselderij- selderij- bleekselderij Wat ik nog graag wil.- vijgenboompje- druiven- lekkere (stok)sperziebonen (zaden) Als ik het zo teruglees is het schandalig lange lijst voor een beginneling Ik leer vast van mijn eigen fouten. 8 mei 201312 j aangepast door Gast Love at first bite!
Geplaatst: 7 mei 201312 j Welkom op dit forum!! Ben nieuwschierig naar de foto's! Ben een beginner, alle kleine beetjes helpen. Leer hier heel veel om uit te groeien tot een echte MOESTUINIER!
Geplaatst: 7 mei 201312 j Auteur Test test!Dit is dan mijn mini moestuintje, de rest van onze tuin was nog niet af Naast eigen zaailingen had ik ook al groente plantjes verzameld. Ik wou niet gelijk tegen lege bakken aan kijken Volgende week kan ik mijn eerste kropsla oogsten! Ze hebben sneeuw en vorst overleefd. Mijn frambozen en blauwe bessen paar dagen geleden geplant. Mijn framboos lijkt wel dood, hopelijk zit er nog leven in. Love at first bite!
Geplaatst: 7 mei 201312 j Welkom en een mooie oogst Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 8 mei 201312 j Allereerst welkom!! En je tuintjes zien er leuk uit hoor! (En inderdaad wat een lijst...! Haha, ach, heerlijk toch?)
Geplaatst: 8 mei 201312 j Welkom, Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit Veel verschillende soorten is altijd leuk, veel succes !!! grtjs,Katrien
Geplaatst: 8 mei 201312 j Dag Revillish, welkom! Als je van elke soort een paar plantjes hebt krijg je vanzelf een lange lijst met de ruimte die je hebt Gaat goed komen!Veel plezier in je tuin en op het forum! Marijke. Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Geplaatst: 8 mei 201312 j Auteur Bedankt allen! Wat een warme welkom. Sommige planten zoals paksoi staan inderdaad dicht op elkaar. Ik ben van plan om ze jong te oogsten Ik ben achter gekomen dat nog wat groente/kruiden vergeten ben in mijn lijst. Love at first bite!
Geplaatst: 11 mei 201312 j Welkom! Het ziet er al mooi uit!Ook ik heb al plantjes gekocht om er in te zetten, naast de dingen die ik zelf gezaaid heb.Dat oogt idd minder kaal.Leuk dat je zoveel verschillende planten hebt.Veel succes!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.